Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor Chunky Holo Bluebell

Publicerad 2011-07-21 22:49:00 i Naglar - glitter för layering,


Jag funderade lite på mina sammanfattningar när jag publicerade förra inlägget och tänkte att snart är det ju dags att vsa alla Chunky Holo-lacken. Har två kvar att fota, Fuchsia och Poppy, men resten har jag nog visat på bloggen. Det här, som är ett av de mest magnifika, låg dock kvarglömt i det berömda arkivet. Okej, jag vet, det är galet mycket bilder men det här lacket förtjänar ett riktigt spamalama. Det är Chunky Holo Bluebell, inte ett dugg holo, så klart, men multikromast av dem alla. Tror jag. Det är väldigt likt Purple i samma serie men jag tycker den här ser änne ett snäpp mer skiftande ut i flaskan. Kan bero på att basen är ännu mer transparent.


Alla färger samsas alla fall, blått, grönt, gult, orange, rött... Det är helt fantastiskt. Det är dock definitivt tänkt som ett lack för layering. Här är det över ett mörkblått jellylack. Jag är verkligen tagen av de här lacken även om de är lite för lika egentligen. Det hade varit enklare att ha ett med klar bas så hade det funkat att lägga på alla lack istället för att ha massor av olika som ändå inte riktigt funkar på egen hand men måste ha en bas som är ton i ton eller svart. Ja, KleanColor tjänar så klart en massa pengar på det här sättet, jag är ju en av dem som köper massor, massor av dessa lack, men det är nog så att man klarar sig med denna och Chunky Holo Black som ju har en annan sorts glitter. Men, som jag tidigare sagt, jag ångrar definitivt inte att jag köpte hela högen för de är så himla ljuvliga!




Regnbåge!

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-21 23:29:51

Haha, ja visst tjänar de bra på oss galningar som måste ha alla "onödiga" lack ;D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-21 23:36:55

Det finns inga onödiga lack! I alla fall inte när de ser ut så här. ;D

Postat av: Katrin L
Publicerad 2011-07-22 00:22:38

Helt underbart, flyttar den ännu högre upp på min "att köpa-lista" :)

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-22 00:57:20

Woho snyggt

tvätrom mot vad jag lackat nu.. maybelline som jag skrev innan ochnu på detta poi,s teenage dream. så det är motsattser men snygga iaf.. båda två

Postat av: Aila
Publicerad 2011-07-22 09:28:04

Riktigt coolt!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-22 09:53:18

Heeelt fantastiskt!

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-07-22 11:25:42

Måste vara ett av de snyggaste lack jag har sett!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-07-22 17:36:59

Så snyggt! Nu har jag också lite KleanColor-lack på väg hem =) Dock inte detta men väl andra läckerbitar.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-22 22:01:22

Det ser fantastiskt ut! Älsar den blåa färgen på basen.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-07-22 22:01:53

Väldigt snyggt! Fast jag brukar aldrig orka använda layeringlack, föredrar lack som man kan använda för sig själva. Fast det kanske man kan göra med dessa också, eller är basen väldigt transparent?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-23 10:22:17

Cactus! helt klart är det så...



Chaosophia! I och för sig så har du en poäng där..



Katrin! Den är läcker!



Liza! Jag förstår inte vad du menar med tvärtom? TD är väl också glitter? Menar du färgen?



Aila! Ja, jag gillar det verkligen!



Kerstin! Håller med!



Josephine! Haha, ja, alla Chunky Holo-lacken är himla fina!



Roxcat! Ja, de har många att välja på.



Nailtastic! Ja, det är nog Revlon Top Speed Royal som är bas.



Maja! Basen är väldigt transparent på alla utom Scarlet och kanske Fuchsia. Scarlet vet jag att man kan ha på egen hand men Fuchsia har jag inte testat så.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-23 10:48:02

ja jag menade färgerna ja.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela