Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor Blue-Eyed Girl

Publicerad 2011-07-12 18:11:00 i Naglar i blått,


Nu är jag tillbaka på landet efter en utflykt hem till Stockholm. Mitt modem har lagt av hemma i stan så jag har inte alls haft möjlighet att titta in här. Dessutom har vi monterat bokhyllor och haft oss så det blev inte så mycket tid att sakna bloggen på heller... Ja, nu är jag alltså tillbaka. Ni får se ett lack jag hade innan jag åkte nu och den manikyr jag har haft de senaste dagarna senare ikväll eller imorgon.

KleanColor Blue-Eyed Girl är ett blått jellylack med olika stora och olika formade glitter i olika nyanser av blått. Dels är det hexagonala glitter och dels runda, dels är det stora glitter, dels är det små. Allt i den härligt djupblå jellybasen!


Färgen är otrolig, djupet i lacket fantastiskt. Det glittrar fint och det täcker så här pass med bara två lager. Nackdelarna? Ja, det är svårt att få jämn spridning av glittret som gärna bildar kluster, det är svårt att få de störra glittren att följa nagelns kurvatur, de vill gärna sticka ut och bli vassa. Dessutom torkar det ganska sakta. Jag är dock oerhört förtjust i lacket, speciellt under en cabochon i glas då det verkligen kommer fram hur vackert det är. Jag har gjort flera ringar, ett hänge och en kylskåpsmagent redan och kan tänka mig att det blir mer av den när det gäller just smycketillverkning. Jag kommer säkert också bära det som lack igen för trots nackdelarna är det spektakulärt!

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-12 18:24:00

ååååå ! " suckar hänfört " sååå snyggt

Det kommer jag nog komma in titta på flera ggr

Postat av: Honi
Publicerad 2011-07-12 18:51:15

Vad fint, får greklandvibbar av det av någon underlig anledning :o

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-07-12 19:04:05

Snyggt!!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-07-12 19:16:25

Jag tror jag dör lite... Det ser helt underbart ut!!

Postat av: Marina
Publicerad 2011-07-12 20:07:05

gaahhh va lääääckert!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-12 20:18:47

Att det täckte så bra för sig själv, det trodde jag inte! Ratade det för att jag trodde att det bara skulle funka för layering men det där var ju riktigt imponerande täckning. Får ta med det i nästa beställning!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-12 21:19:58

Vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-12 22:52:23

Det var fantastiskt fint. Ser ganska mycket ut som flakes...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-13 01:44:30

Liza! Det ärfint, det är det!



Honi! Ja, det kan man säkert få.



Åsa! Tycker jag med!



Annie! Det är fint!



Marina! Det är så vackert!



Cactus! Det hade deinitivt bättre egenskaper än man kan tro.



Kerstin! Ja!



Emma! Ja, men det är regelbundna glitter. Jag har gjort ett litet hjärta till mig med det här. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-13 08:52:22

Åååh! Jag älskar sådana här lack, men drar mig från att använda dem. Fick bara med den lila varianten (Born to the purple) i min beställning, men den ser också så grymt fin ut!

Postat av: Nails By Desiré
Publicerad 2011-07-13 13:30:51

Åååh wow detta va super fint!!! :)

Postat av: Mona
Publicerad 2011-07-13 14:05:47

Vad ovant att höra att sthlm är hemma och landet är borta :) För mig är det tvärtom. Men Å vad jag är sugen på att testa kleancolor, det blir det förta jag gör när jag kommer hem.

Postat av: Samantha
Publicerad 2011-07-13 18:56:32

Jäklar vilken färg !!

Vad är KleanColor för ett märke ?? alltså varifrån kommer märket ?

Går dem att köpa i Sverige eller man måste kolla ebay eller utländska shoppar?

Vad ligger priset på för ett KleanColor lack?

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-07-13 21:05:11

Åh vad snyggt det ser ut, underbart blått!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-13 23:14:00

Chaosophia! Den ska jag skaffa! Jag vill yp ha ALLA KC-lacken nu...



NailsByDesirée! Ja, jag gillar det!



Mona! Ja, ha en tevlig semester i Egypten!



Samantha! Märket kommer från USA och det billigaste stället att köpa från är nog Beauty Joint, en e-handlare. Lacken kostar inte mycket alls, några dollar bara om en det, men frakt tillkommer. minns inte priset för mina lack i huvudet men googla Beauty Joint och maila dem för besked.



Roxcat! Ja, jag älskar det!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-14 08:06:18

Klart du vill. ;) Det vill jag också!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-07-14 10:25:44

Underbart!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela