Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grön och rosa på Harry Potter

Publicerad 2011-07-22 21:47:38 i Emmas FOTD 2011,

Hej på er raringar. Har ni semester? Ni kanske redan har haft semester eller ska ni ha? Jag jobbade min sista dag idag. Den var seg som som tuggummi, men gud vad det ska bli skönt med semester! Jag ser fram emot några veckor lugn och ro och såklart en massa kul smink och nagellack. Vi har en liten resa inplanerad framöver, förhoppningsvis kan det bli lite exotisk lackjakt i stil med den i Bulgarien och såklart också en massa annat roligt. Innan dess ska vi dock fira lite semester här hemma i Sverige, vilket för mig tillbaka till min sminkning. Erik och jag var och såg Harry Potter förra helgen och då var jag så här fin. Lägg särskilt märke till hur jag matchade mina naglar. Det varade dock inte så länge. Att sitta och gråta med 3D-glasögon var förödande för skuggorna, jisses vad de creasade. Inte skuggornas fel och inte heller primerns, utan som sagt Potters fel. Sminket jag bar var i alla fall detta:

Hyn

Foundation: Bare Minerals Matte Foundation i Golden Fair

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer i NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Pink Swoon

Higlighter: Bare Minerals Clear Radiance

 

Ögon

Ögonbryn: Clarins Brow Palette, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: GOSH Love That Beige!

Ögonskuggor: Makeupcosmetics Play, The Balm Makeout Mary och MAC Humid

Highlighter: Brite Bird Big, Mean Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Babies

Läppar

Läppglans: Clarins Instant Light 01

Jag tänker inte säga så mycket om sminket, ni fattar nog vad jag har gjort i alla fall. Play är den rosa skuggan längst in i ögonvrån, Makeout Mary är i mitten och MAC Humid ligger längst ut. Jag har eyeliner, lösögonfransar, mascara och en liten strassten med, samt såklart en massa annat men det kan ni läsa om här ovan om ni är nyfikna. Halsbandet har förresten min kompis gjort. Är ni nyfikna kan ni se hennes smycken här. Hon har gjort massa fint till mig, bland annat halsbandet och det här armbandet som nog är mitt absoluta favoritsmycke den här sommaren.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-22 22:00:39

Hoppas du får en skön semester! Jag har en vecka kvar innan det är dags att börja jobba igen.



Sminkningen är jättefin och armbandet underbart!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-07-22 22:05:17

Jättefint, gillar verkligen kombinationen rosa och grönt. Och jag grät också massor när jag såg Harry Potter på bio.

Postat av: Stephy
Publicerad 2011-07-22 23:08:21

Fin du är Emma! Vad tyckte du om filmen? Jag älskade den lyckades preciiis klara mig ifrån att inte gråta :)

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-23 01:05:30

wow! fint du sminkat dig

DU ÄR SÅÅ FIN.!!! kl 8,30 för 24 år sen föddes min son...

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-07-23 09:40:23

Jag grät 3 gånger (var dock utan smink, som vanligt, så det var lugnt). Jag grät när de rustade Hogwarts för strid, när Snape dog (MIN ÄLSKLING!) samt när man fick se Snapes minnen. Åh...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-23 09:58:43

Nailtastic: Det hoppas jag också. Gud vad skönt det ska bli! Åh skönt, då får du suga på sista karamellen(veckan)... Tack så mkt:)



Maja: Tack, det gör jag med, tycker det är kanonfint ihop, får mig att tänka på Barbie loves MAC... Ja men herregud, hur låta bli liksom?:)



Stephy: Tack raring:) Jag tyckte den var asbra! Lätt en av de bästa, jäkligt mäktig. Haha, jag försökte inte ens, visste att jag skulle gråta när de pratade om Snape och Lily, tycker den biten är såå sorglig...



Liza: Tack så mkt:) åh, inte illa, då blir det födelsedagskalas?:)



Sarah: Jag grät i alla de fallen också! Plus lite till tror jag. Jag gråter alltid när det är sorgligt på film, eller i böcker, jag har nog väl utvecklade tårreflexer:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-23 10:17:55

Oerhört fint! Verkligen en vacker makeup! Jag har inte sett de tre senaste HP-filmerna så jag har en del att ta igen. Ser fram emot att köpa dem på DVD, du vet ju hur jag känner för en biosalong...

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-23 10:48:52

Nepp de är på semester...

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-07-23 10:57:05

Jag jobbade också min sista dag före semestern igår, det ska bli skönt att få ta det lite lugnt nu. Jättefin sminkning, och smyckena ser väldigt fina ut också!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-23 10:59:20

Sminkan: Tack så mkt! Ja du har lite att se fram emot på DVD:)



Liza: Aha, inget tårtbak idag alltså...



roxcat: Ja herregud vad skönt det ska bli! Hoppas att vi får en kanonsemester båda två och tack så mkt:)

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-23 12:32:02

tack o lov slipper jag det !! Tror aldrig jag bakat tårta förresten

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-23 14:34:45

Liza: Haha, okej:) Inte jag heller, inte regelrätt tårta. Men cheesecake och kakor och så är ju nästan tårta enligt mitt sätt att se det...

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-07-23 20:20:49

Vackert!

Jag ska åka och se Harry Potter ikväll!

Åker om 15minuter. Jag har inget ögonsmink alls och det kanske är lika bra det:)

Postat av: Michilicious!
Publicerad 2011-07-23 22:16:35

Haha, efter part 1 när jag hade gråtit under filmen var min ögonskugga nästan borta från mitt ena öga O.-

Inget ögonsmink på part 2... Och jag grät, såklart. ♥

Jättefin sminkning! ~

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-23 23:06:06

Sanna: Tack så mkt:) Ja det är helt klart mer strategiskt, men jag kände för att sminka mig... Hoppas att ni får trevligt.



Michilichious: Jag tyckte inte den första var så bra, tror inte jag grät, minns att jag sov. Den här var mycket bättre. Jag visste att jag skulle gråta, grät när jag läste boken, men det var okej, jag hade ju 3D-glasögon att gömma mig bakom:) Tack!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-23 23:51:07

läser ni gråtit

det har iaf varit en tung dag ! jag tänker på de mammor och pappor som misst sina / sitt barn närstående

inte F'n har det varit tanke på nagellack idag och kalas. ( iaf är ju min Snutte på semester )

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-24 15:01:39

Urfint!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2011-07-26 19:31:20

Underbart fint! Älskar hur det gröna matchar och framhäver dina fina ögon och det rosa som lyfter det så snyggt!

Armbandet var hur sött som helst dessutom!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-27 17:36:24

Liza: Ja det som hände i Norge var verkligen gräsligt och det är såklart fasansfullt för offer och anhöriga! Dock är det väl så att alla människor hanterar en sådan händelse på olika sätt...



kerstin: Tack:)



Sofia (nibblah): Åh tack, vad snäll du är! Ja visst är det fint! Älskar det armbandet, nu har jag dessutom örhängen som matchar:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela