Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Atlantis

Publicerad 2011-07-09 17:07:00 i Naglar i blågrönt&turkos,


Jag fortsätter att skatta arkivet på inlägg av två anledningar, ett, jag orkar inte redigera och ladda upp bilder eftersom mitt mobila bredband här på landet är så seeeegt, två, arkivet måste ju tömmas någon gång. Av samma anledning som jag inte gillar att ladda upp bilder så blir det lite dåligt kommenterat på bloggar just nu. Det tar så extremt lång tid att det inte känns lönt, men jag försöker hålla koll på er ändå och läsa lite varje dag men hinner inte ta hela blogglistan som vanligt eftersom varje sida behöver mer tid nu. Hoppas ni förstår. Jag kommer dessutom sticka iväg några dagar från och med söndag så om jag helt försvinner vet ni att jag har "semester" och inte kommer åt en dator. Troligen kommer det dyka upp någonting här i alla fall, men man vet aldrig säkert. Kanske tidsinställer jag lite åt er, vi får se.  

Och här kommer då lacket. China Glaze Atlantis.... Jag erkänner, jag har talat illa om dig. Jag minns det. Jag var där. Men, jag tar tllbaka allt. Du är vacker!


Jag kan tyvärr inte fånga hur vacker med mina bilder. Det ni ser här är ett lager Atlantis över min manikyr med jellylacket Gemma från NYX. Den mellangröna, lite dammiga men samtidigt saftiga färgen på Gemma ger en perfekt bakgrund till Atlantis och från trist och knottrig besvikelse går det till att vara en fest av glitter och färg. "jag blir nästan bländad" sa min bibliotekarie när jag viftade med händerna i solen. Japp. Bländande vackert är det! 

Jag tar alltså tillbaka mina tidigare ord men jag vill påpeka två saker. Det är ett lack som ska upplevas på sommaren i solsken och basen är viktig. Vissa kör säkert med tre lager Atlantis och folie för att bli av med det men jag föredrar att ha ett krämlack under och köra en vanlig bomullsrondell och remover variant. Med ett lager av lacket över en trevlig bas så blir det inte alltför plågsamt att ta bort det. Det krävs dock tre lager Seche Vite för att få det riktigt gnistrande och slätt. Den formligen slukar överlack och utan en slät yta ser den inte hälften så fin ut.


Kommentarer

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-07-09 17:17:57

oxå snyggt och glittrigt.

Postat av: Mína
Publicerad 2011-07-09 17:56:57

I love it!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-09 18:20:51

Ja du har varit oförtjänt dum mot Atlantis, det var styggt, han är jättefin!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-09 19:34:32

Jag älskar också Atlantis! Men ja, många lager överlack är ett måste.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-09 20:28:01

OOO så snyggt sån grön hade jag precis ska måla på nått nytt ( innan sa jag rött )

men nått som fallit in i huvet är silver eller guld.

vi får se vad det blir ikväll

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-09 21:14:39

Vackert!

Postat av: Chaosbutterfly
Publicerad 2011-07-09 22:59:48

Oooh this is one of my favorite polishes ever. Looks beautiful on you!!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-09 23:40:51

Mitt i natta här stilla sommaregn Naglarna är målade i silver....

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-09 23:43:39

Jag har hört inte så snälla saker om den från andra håll också, men den här kombinationen var ju inte dum alls!

Postat av: Niles
Publicerad 2011-07-10 00:30:59

Vilket coolt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-10 01:34:12

Marie-Louise! Ja, den är faktiskt supersnygg!



Mina! Me too!



Emma! Men nu gör jag bot och bättring!



Nailtastic! Definitivt. Den äter en halv flaska till frukost...



Liza! Ja, det är en fin färg.



Kerstin! Älskar den nu



Chaosbutterfly! Yes, it is magical!



Cactus! Den är mycket bättre än jag tyckte första gången. Ibland måste ett lack få fler chanser än en.



Niles! Ja, jag gillar det.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-07-10 10:47:45

Det här lacket har jag velat ha hur länge som helst men aldrig skaffat! Jag måster VERKLIGEN ta mig i kragen och köpa det här för det är så vackert!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-10 11:24:59

Jag har heller aldrig lyckats skaffa det här lacket... Har INGEN aning om varför dock, för det är ju så fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela