Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

White Cat tolkad av Sminkan

Publicerad 2011-01-10 17:39:00 i Boktema 2011,


Jag inspirerades av omslagets färger när jag gjorde min tolkning till boktemat idag, svart, vitt och rött. Det blev en helt vanlig sotning med en dubbelvinge och så strass i rött som extra grädde på sminkmoset eftersom boktemat ju ska vara något lite extra.

GOSH! stiftskugga som bas och sen är sotningen gjord med Paula Dorfs suveräna svarta skugga Twilight och Brite Birds lika suveräna skugga Parad-ice är det som fått agera vit "highlighter". Flytande svart eyeliner från Sephora och svart kajal från Make Up Store. Jag har absolut inget intressant att säga om hur jag gjorde, det är bara två fält, ett svart och ett vitt. Strassen är inköpt på eBay och jag älskar hjulet med just de här stenarna för de är så fina med sitt lite oljelika skimmer.

Boken White Cat rekomenderar jag varmt! Det är nu mer än ett halvår sedan jag läste den men jag minns den som väldigt komplex och med vändningar som till och med en gammal läsräv som jag tyckte var spännande. Många berättelser dramaturgi och upplägg kan man ju som van läsare genomskåda rätt snabbt och förstå hur det ska gå och vem som gör vad, något som inte är fallet här. En magisk bok på mer än ett sätt! Dessutom med personer som inte är endimentionella, vilket för mig alltid är viktigt i läsningen. Missa alltså inte Holly Blacks White Cat!


Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-01-10 18:21:23

Wow, vilken otroligt vacker sminkning! Så fina kontraster mellan strassen och det gråa!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2011-01-10 19:12:31

Supervackert! Den röda strassen var otroligt läcker.

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-01-10 21:04:08

Så veckert super snyggt...efter att ha läst er lilla ecension beställde jag hem boken så längtar ^__^

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-01-10 21:21:59

Jättevackert, det är så fin övergång mellan skuggorna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-10 22:19:36

Supersnygg sminkning! Den känns härlig festlig också, jättebra för boktemat:)

Postat av: Linda
Publicerad 2011-01-10 23:26:30

Maffig och mäktig, kall och vacker.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-11 05:52:03

Nailtastic! Tack! Jag var själv väldigt nöjd med hur det blev.



Mayaline! Jag tycker också den röda strassen blev snygg!



Nicole! Vad roligt att höra! Vi tror inte att det är någon som läser bokrecensionerna utan att man bara tittar på sminket så det var väldigt kul att du både läst och blivit nyfiken! Yay!!



roxcat! Tack! Vad roligt att du gillar den!



Emma! Tack! den var rätt fin på sitt sätt faktiskt. Jag gillade den också!



Linda! Tack! Precis vad jag ville!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-01-11 06:01:16

Åh vad himla snyggt! Jag är ju kär i allt som har med eyelinervingar att göra på sistonde så det där faller mig helt i smaken!

Postat av: Wolfie
Publicerad 2011-01-11 08:28:41

Oh wow - Snödrottning make av högsta slag.

Det där med böcker och vad man fastnar för är intressant. Håller just nu på att försöka ta mig in i George R.R. Martins "A Game of the Thrones" för serien rekommenderas startkt av två i nära släkten, men inte sjutton har den grabbat tag i mig ännu. Väntar i stället med spänning på den nya Trudy Canavan (stavning)) som kommer i februari.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-01-11 10:11:15

Ås så fint! Mästerligt sminkat!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-11 11:00:26

Väldigt vackert!

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-01-11 16:01:33

Jag har faktis köpt andra böcker efter att jag läst era recenssioner ^_^

Postat av: irah
Publicerad 2011-01-11 17:47:39

så sjukt cool ;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-11 17:49:51

Alltså WOW! Galet bra!

Postat av: Anki
Publicerad 2011-01-11 18:13:29

Wow här med! Strassen är så vacker!

Postat av: Emelie
Publicerad 2011-01-11 20:18:33

Jättefint när du gjorde en lätt "sotning" och sen kommer dem färgglada pärlorna =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-11 21:48:30

Honi! Kul att du gillar det!



Wolfie! Tackar! Och nej, det är svårt att rekomedera andra böcker för man faller för så olika saker.



Kerstin! Tack!



Sminkjante! Tack!



Nicole! Vilken grej! Hade ingen aning om det! Har du gillat det du läst då?



irah! Tack!



Sanna! Tackar!



Anki! Ja, strassen är himla fin!



Emelie! Tack!




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela