Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Fiercely Fiona

Publicerad 2011-01-12 07:00:00 i Naglar i gult,


Ett av förra årets favoritlack som länge bott i arkivets dammiga gömmor är det här. Bilderna är från september och då hade jag den bara som miniflaska. Jag har köpt en full size efter det och jag måste säga att det är ett härligt lack som det är väl värt att ha i sin samling.

Fiercely Fiona har jag länge suktat efter. När Shrek-kollektionen kom ut var det FF som jag var mest intresserad av men jag var inte säker på att det var ett "nödvändigt" lack så det dröjde lite innan suget var riktigt etablerat. Med varje swatch jag såg blev det dock mer och mer oemotståndligt och så såg jag en dag en liten minikollektion med fyra av Shrek-lacken och där fanns ju så klart även FF. Självklart slog jag till! Efter att ha provat den insåg jag att jag måste ha en fullstor flaska också då det är ett verkligen supersnyggt gult!

En smutsigt gul med tydlig grönton. Oerhört speciell! I kraftigt mulet väder, som ovan, ser det mer grönt ut medan det i klarare väder, om än inte sol för det hade jag inte tillgång till när jag bar det här lacket, så blir det mycket gulare. Det är dock alltid en lite smutsgul färg, ingen neon eller kyckling här inte. 

Två medeltjocka lager, snabb torktid och i och med att det är en miniflaska med en minipensel även bra kontroll vid lackning. Inte illa, va! Jag älskar Fiona!

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-01-12 07:33:29

Jag med! Älskar Fiona! :-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-12 08:23:21

Otroligt fint.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-01-12 09:09:32

Du har minsann övertygat mig. Har inte funderat så mycket på Fiona men nu känner jag helt plötsligt ett starkt behov. :)

Postat av: Nail Polish Junkie
Publicerad 2011-01-12 10:51:18

Min önskelista växer, detta vill jag ha:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-12 11:35:46

Jag är oerhört kluven!

Jag kanske skulle gilla det när jag bar det, vem vet, men jag har faktiskt inte blivit lockad av bilder jag har sett. Jag föredrar who the shrek are you? :) men klart att det skulle vara kul att testa:)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-01-12 11:46:24

Häftigt lack! Fast jag är lite tveksam till om jag skulle trivas med den färgen själv.

Postat av: Wolfie
Publicerad 2011-01-12 12:23:01

Hmm, så synd att detta inte är min kopp thé, nur när min äldsta pälsiga älskling just heter Fiona. fast jag vet inte om hon är fierce...mest en 9år gammal bitch ;-P

Postat av: Mona
Publicerad 2011-01-12 12:47:03

Oh ja! Det kan vara den snyggaste gul ja sett...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-12 20:52:33

Nailtastic! En underbar färg!



Sminkjante! Japp!!



Pamsan! Det är ett väldigt speciellt lack!



Nail Polish Junkie! Det förstår jag!



Sanna! Inte allas kopp te, så klart, men gillar man gillar man nog stenhårt!



Roxcat! Nej, alla kan ju inte göpra det.



Wolfie! Du får vänta tis Zoya släpper en Fiona och hoppas det blir rätt färg! ;D



Mona! Ja, en av dem alla fall!

Postat av: Marina
Publicerad 2011-01-13 12:25:15

Hmm jag kan inte bestämma mig vad jag tycker om gula lack. Det ser så läckert ut på andra men jag tror det skulle bli förskräckligt på mina grisskära händer! Fiona är en snygg gul hur som helst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-13 16:25:41

Marina! Man måste ju prova. ;D

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-01-13 17:33:22

Jag gillade inte alls Shrek-kollektionen när den kom men nu jag har nog hälften av dem på önskelistan nu. Tror jag "vuxit" lite i nagellack smak :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela