Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nyårsnaglar med Night Sparkle

Publicerad 2011-01-01 12:30:18 i NailArt,


Så här blev nyårsmanikyren. Jag var inte helt nöjd för jag hade en minnesbild av att Night Sparkle från Nubar var något mörkare. Det är ju ett otroligt vackert lack men som sagt, min idé var att det skulle vara snäppet mörkare bakgrund åt stjärnorna och sen kom jag på att de borde varit i silver eller vitt för att få en bra matchning mot sminket. Nå, det är nog inget man tänker på egentligen.


Jag var alltså lite ledsen över att jag bytt från min nya favoritmanikyr till en idé som var bättre i teorin än praktiken. Sen var det väl inte så uselt heller att jag på något vis behövde skämmas. Min mamma har förresten övertagit favoritmanikyren så jag kan ju beundra den på henne. Och jag har lackat om naglarna till en riktigt mörk blå, nästan svart, så jag är lite mer nöjd just nu.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-01 13:21:22

Jag gillar det.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-01-01 17:00:24

Ja, jag kom nog också ihåg det som snäppet mörkare. Men det är ju ändå hur tjusigt som helst!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-01 19:34:41

Galet fint!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-01-01 21:39:57

Väldigt fint men DS Fantasy kanske hade passat din vision bättre?

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-01 21:54:00

Jättefint! Men jag förstår din tanke om att du önskat en lite lite mörkare bakgrund :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-01 22:13:53

Sminkjante! Ja, det är ett fint lack även om det är ljusare än jag trodde.



Nailtastic! Visst är det konstigt. Jag har ju haft de förr, flera gånger, men inte alls tyckt att det varit så här klarblått.



Sanna! Kul att du säger det! Jag gillar det också, men som sagt, aningens ljus blå.



Kajalen! Ja! Den skulle jag så klart haft med mig hit. Tänkte inte på den.



Kerstin! Ja, det blev för knalligt för att vara stjärnhimmel.



Postat av: CC
Publicerad 2011-01-02 01:40:15

Det var ju jätteläckert!! Försenat Gott nytt år till dig o Emma :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-02 14:12:54

CC! Tack! Gott Nytt År till dig med!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-02 21:33:13

Jag tycker det blev fint! Men visst silver hade kanske varit ännu bättre. Mer traditionellt nyårigt också.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-02 22:47:51

Emma! Egentligen var det största problemet att jag mndes Night Sparkle som mörkare blått. Det irriterade mig att det blev så klarblått på naglarna.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela