Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MAC Concubine

Publicerad 2011-01-29 16:56:10 i Naglar i rött,


MAC Concubine är ett lack som kom i en kollektion som jag tänker på som den "kinesiska" men som säkert har ett annat namn. Det är alla fall så att lacken har namn som leder tankarna till Kina. Jag köpte ett av dem direkt när de kom ut i handeln, Jade Dragon, men fick ett ryck nu och köpte resterande också. Jag har varit lite sugen på dem länge nämligen eftersom de alla har himla snyggt microglitter eller glassfleck eller vad det nu kan heta.


Concubine är röd. Djupt röd med rött glitter och lite guld som bonus. Jag vet att vi sett det förut men jag gillar faktiskt MAC:s take på det hela rätt bra. Det är inget dåligt lack på något sätt, tvärtom. Det är bra att måla med, täcker med tre lager och torkar inom helt rimlig tid. Det är ett jellylack så glittret framträder väldigt vackert och i flera djup så naglarna blir verkligen vackert gnistrande. Jag fick mycket komplimanger för den här manikyren idag.

Mina bilder gör det inte riktigt rättvisa, tyvärr. Det är så mycket vackrare i verkligheten. Av någon anledning får det mig att tänka på den oerhört vackra filmen "Den röda lyktan" från tidigt 90-tal. Den utspelade sig i 20-talets Kina och handlade om en ung kvinna som tvingas gifta sig med en rik man och bli hans fjärde fru. Nu är ju det här lacket namn inte alls hustru utan konkubin och det kan väl ses som en äldre benämning på sambo. ;P

Jag hade lite sol när jag kom hem så jag försökte fånga glittret i det men som sagt, ingen bild gör den rättvisa. Inget unikt lack men helt klart ett lack helt i min smak och som jag kommer använda många gånger framöver.



Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-29 18:19:19

Väldigt vackert!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-29 18:20:11

Om dina bilder inte gör det rättvisa så måste det vara helt fantastiskt. Bilderna är ger nämligen ett otroligt intryck på mig.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-01-29 19:21:15

Otroligt snyggt! Jag tycker att det på ringfingret var jättefint och passade väldigt bra. Jag tycker att det är så svårt att veta var man ska sätta ut stenar och sånt, men det här ska jag komma ihåg och prova på själv :)

Postat av: Emma
Publicerad 2011-01-29 19:26:55

Köpte Jade Dragon och Earthly Harnomy, gillar båda enkla att måla med och håller fint. En röda var inte dålig den heller vackert djup i färgen!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-01-29 19:48:10

Oerhört snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-29 20:44:37

Kerstin! JA, visst är det!



Sminkjante! Det är verkligen ett vackert lack!



Annie! Tack! Jag var också nöjd men borde inte överlackat över pärlorna för de förlorade lystern lite.



Emma! Earthly Harmony har jag inte, men de andra tror jag att jag köpt nu.



Ninni! Ja!

Postat av: Feline
Publicerad 2011-01-29 22:16:08

Jag älskar Den Röda Lyktan! Spelade in den på VHS för mycket länge sedan och har sett flera gånger. Så vacker. Så grym. Ja, lacket är naturligtvis också vackert.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-29 23:58:19

Så snyggt! Helt i min smak! Vackert!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-01-30 10:24:49

Vilken vacker röd!

Postat av: Marina
Publicerad 2011-01-30 10:40:19

Detta hamnade genast på min vill ha lista... jag antar att det inte fnnns om det kommer från en kollektion. Ebay kanske??

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-30 10:47:07

Feline! det är en helt enastående film! Jag har den också på en gammalVHS men nu saknar jag video att spela den på. Måste försöka hitta den som DVD.



Sanna! Ja, det är fantastiskt!



Roxcat! Ja! Underbart!



Marina! Jodå, det finns kvar. Jag köpte mitt från Kicks webshop.

Postat av: Marina
Publicerad 2011-01-30 22:58:41

Aha!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela