Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Healer's Touch

Publicerad 2011-01-23 13:59:00 i Eotd i lila, Sminkans EotD,


Dåliga bilder men förhoppningsvis tillräckliga för att ni ska få en uppfattning om hur dagens smink ser ut. Det är en bas av GOSH! stiftskugga och ovanpå den packades lila Healer's Touch från Fyrinnae på ögonlocket. Den blendades ut i highlighterskuggan June, vit med lila skimmer och köpt från Makeupcosmetics. En eyeliner längs övre fransraden målades dit med Urban Decays flytande eyeliner i färgen Shattered. Mascara, lite brynskugga och sen var det klart. Oerhört enkelt och diskret. Healer's Touch är en av mina favoritskuggor i lila dessutom. Så fint skimmer! Dagens manikyr kommer också bli lila. Ska börja med den nu.

Idag har jag swatchat massor av nagellack, igår med, eftersom jag snart kommer flytta(!) och vill få undan de oprovade i sina lådor för enkelhetens skull. Är ni sugna på några speciella färger så är det alltså bara att säga till. Det finns massor att ta av nu, så ge mig en vink om vad ni vill se, rosa, rött, orange eller blått... Ja, allt utom gult tror jag finns i arkivet nu. Gula lack har jag också en del otestade men jag sparar dem lite för jag är sugen på gult men vill ha dem när det är lite mer vår tror jag. ;D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-23 14:11:04

Jag tycker att det här var jättefint, lite vårljuvt! Duktig du är som swatchat så många lack! Och kul med din nya lägenhet!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-01-23 15:17:49

Jag vill se lila (Som vanligt då ;) )! Vad härligt med ny lägenhet :) Alltid lika spännande, men skönast är det nog när man är inflyttad och klar.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-23 15:55:28

fint!

Åh flytta! Ska du flytta långt ifrån ditt nuvarande hem? Jag är sugen på alla färger. Men grönt och blått framförallt, och lila och...

Postat av: Fia
Publicerad 2011-01-23 17:30:12

Väldigt fint! Påminner mig om en quad från Isadora jag älskade när jag var yngre.

Jag vill se blått! Och vamp, det vill jag jämt! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-23 17:35:30

Emma! Jag är nöjd jag med!



Honi! Lila nagellack är uppe nu!



Sanna! Nej, inte långt, men det blir nog jobbigt ändå... Och kul!



Fia! Okej, blått och vamp kommer upp men inte just nu. :D

Postat av: Kissie
Publicerad 2011-01-23 19:51:14

kan du inte göra normala sminkningar? Liksom vanliga

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-23 20:04:51

Ja, gud ja! mycket som ska packas och bäras oavsett hur lång man ska. tänkte bara om du blir kvar runt huvudstaden:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-23 20:10:57

Kissie! Det här är väl en normal sminkning?



Sanna! Ja, jag blir kvar runt huvudstaden. Liten bit ut bara. Och dubbelt så stort! :D

Postat av: Linda
Publicerad 2011-01-23 21:58:12

Fin, kall och frostig make up,skimret är så vackert och den lila färgen passar väldigt bra med de bruna linserna.

Postat av: Karusell
Publicerad 2011-01-23 22:33:03

Vilken ljuvlig lila färg. :) Själv kände jag mig nästan romantisk med guld och rosa idag. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-24 05:51:47

Linda! Tack! Jag är själv nöjd med färgvalet och tyckte det blev en diskret och fin vardagsmakeup.



Karusell! Ja, ibland är det skönt att ha ljusa färger.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-01-24 09:14:14

Jättefint! Väldict fint med grönt och lila tillsammans!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-24 13:30:20

Lycka till med flytten:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-24 18:46:05

Kerstin! Ja, det blev bra!



Sminkjante! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela