Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Farseer

Publicerad 2011-01-09 17:10:00 i Sminkans EotD,


Okej, här kommer dagens smink fotat i dagsljus. Blå naglar är precis som igår lika med blå ögonlock. Blått är ju så vackert som ögonskugga. Här är det Fyrinnaes vackra Farseer tillsammans med aningens Mystic och en matt, ostronvit highlighter från Coastal Scents Hot Pots. Basen är GOSH! stiftskugga i beige.

Jag började med att göra en ram runt ögat med kajalen Deep Blue Sea från Make Up Store. Därefter lade jag Farseer på hela ögonlocket och upp en bit på brynbenet. Därefter tog jag en aningens Mystic i grått för att ge en rökig ton åt det yttre v:et. Highlightern penslades på under brynet och skarpa kanter suddades ut. Jag suddade även kajalen under ögat. En klarblå flytande eyeliner från IsaDora, samma som på dubbelvingesminkningen från igårkväll, lades längs övre fransraden och mascara och brynskugga tillkom. Sen var det klart!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-09 19:23:41

Mycket vackert, som safirer nästan. Kul att du är igång och sminkar dig igen:)

Postat av: Mayaline
Publicerad 2011-01-09 19:48:52

Superfin sminkning!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-01-09 20:10:12

Mjukt och fint!

Postat av: Anki
Publicerad 2011-01-09 21:29:24

Eyelinern "poppar" verkligen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-09 21:31:12

Emma! Jag tycker också det här blev himla bra!



Mayaline! Tack! Den här är jag själv nöjd med!



Ninni! Tack!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-01-09 23:43:22

Ohh det här gillar jag! Otroligt vackert! Eyeliner ser helt otroligt fin ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-10 05:35:41

Lina! Jag är också väldigt nöjd med hur det blev.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-10 09:05:38

Fint.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela