Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emmas Beautiful Creatures-tolkning

Publicerad 2011-01-31 17:04:00 i Boktema 2011,

Boktema igen! Det var ju ett tag sen sist men både Sminkan och jag tycker det känns skönt att glesa ut boktemana lite så att vi får mer tid på oss och kan ta itu med våra tolkningar med större kraft och entusiasm.

Den här veckan tolkar vi ju Beautiful Creatures. Jag har valt att göra det enkelt för mig och tolka omslaget. Dels för att jag tycker det är rätt fint och inspirerande men såklart också för att det är enkelt och inte kräver så mycket eftertanke som en tolkning av bokens innehåll. Jag tänkte inte riktigt boktema när jag läste boken i höstas eftersom boktemat låg nere då. Lite synd, för jag har en känsla av att det finns mycket i den här boken som skulle kunna inspirera till roliga sminkningar. Därmed inte sagt att jag är missnöjd med min sminkning, jag tycker den blev fin faktiskt. Dessutom innehåller den de tre komponenter som jag allra mest associerar till boktema: lösögonfransar, snirklar och strass.

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Foundation Sunshine

Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW20

Concealer ”i ansiktet”: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Gentle

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Gosh Love That Beige!

Ögonskuggor: Urban Decay Perversion och Taylor Made Minerals Sucker

Highlighter: Urban Decay Virgin

Kajal: Urban Decay 24/7 Ransom

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Lösögonfransar: Ardell 111

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppenna: Make Up Store Golden Purple

Läppglans: Clarins Color Quench Lip Balm 09

Grunden för min sminkning är en slags gråsvart sotning. Perversion applicerades över hela ögonlocket och suddades sedan i övre linjen. Jag applicerade Virgin som highlighter och suddade Perversion lite mer. För att få in lite lila i sminket applicerade jag lila Ransom under ögat och intensifierade den lila färgen ytterligare med lilaskimriga Sucker ovanpå kajalpennnan. Sen målade jag eyeliner och även snirklar samt mascara och fäste lösögonfransar samt strasstenar i och kring snirklarna. Ja och så har jag rouge och läppglans också, lite läppenna med för den delen. Det var min tolkning det...

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-31 17:05:55

Älskar snirklarna! Och vad roligt att vi båda tolkar omslaget. Jag kom inte heller ihåg så mycket av innehållet att det kunde bli någon avancerad version från själva historien, men jag minns att jag hade uppslag då. För länge sen. ;D

Postat av: Honi
Publicerad 2011-01-31 17:29:37

Även jag älskar snirklarna! Underbart fint med strassen också!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-01-31 18:48:38

Så snyggt och dramatiskt! Älskar't!

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-01-31 20:21:57

Wow! Riktigt snyggt med snirklarna! :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-31 21:36:39

Superfint! Du är verkligen duktig på snirklar!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2011-01-31 21:41:59

Kjempefin.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-01-31 21:45:10

Ljuvligt, snirklarna är fantastiska!

Postat av: Line of beauty
Publicerad 2011-02-01 00:01:41

Cool 3D-effekt (eller 4D med tanke på stenarna), det ser ut som om det växer ut en magisk växt på riktigt. Kul effekt med en avvikande färg på nedre fransraden, det piggar upp den mer traditionella sotningen.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-01 22:40:47

Sminkan: Tack:) ja och extra kul eftersom våra sminkningar är så pass olika...



Honi: tack så mkt! strass och snirklar tycker jag var en bra kombination:)



Nailtastic: åh tack, vad snäll du är!



Josephine: tack så mkt!



kerstin: tack! Ja, det är väl lite si och så med det, men de här tycker jag blev väldigt fina...



Sexy Sadie: tack!



Maja: Tack så mkt:)



Line og beauty: Åh tack! Jag tänkte faktiskt också lite på växter, eller träd. Kul att du också ser det!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-02-02 10:25:13

Underbar sminkning, jag älskar snirklarna och strassen!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2011-02-02 13:31:01

Vad fint gumman :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-02 19:26:10

roxcat. tack så mkt! Jag gillar dem också:)



Vanessa: tack så mkt sötis:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela