Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Creamy

Publicerad 2011-02-24 06:18:00 i Naglar i gult,


Äntligen dags för gult igen! Jag har väntat på att få plocka fram det länge. Ja, jag får så klart ha vilken färg jag vill när jag vill men jag väntade med gult för det är en sån färg man verkligen behöver i februari.

Zoya Creamy. En fantastiskt fin solgul färg och ett riktigt bra krämlack. Här ser ni tre lager men två räcker för full täckning. Jag vet inte varför jag målade tre, det är olikt mig, men som sagt, två lager täcker och räcker.


Det är inga problem med torktid och penseln är som vanligt perfektion och formulan utmärkt och lättkontrollerad. Solen är fångad på mina fingertippar! Jag älskar det!

Det finns många snygga gula krämlack och jag misstänker att gult nu blir vår nya gröna då det verkar som att fler och fler gör nya varianter på gult och att fler och fler vågar prova att bära färgen. Förr var det nästan bara neongula nyanser men idag finns ju allt från pastelliga vaniljgula till tangerine. Det här är ett riktigt klassiskt solgult. Jag vet inte hur mycket det skiljer sig från Pippa, ett annat gult från Zoya som ligger i min låda. Någon som sett en jämförelse mellan dem? Annars måste jag nog göra en själv. Jag tror den här kan vara rätt nära Happy Go Lucky från China Glaze också, och den har jag också i min låda. Det blir en gul vår i år, eller vad säger ni?

Kommentarer

Postat av: Pernilla
Publicerad 2011-02-24 09:30:59

Jag måste ge dig spontant beröm för att du gör den här bloggen så himla bra och dessutom uppdaterar hela tiden. Det uppskattas mycket ska du veta!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-02-24 10:00:33

Gult kan man bara bli glad av. Måste köpa på mig mer gula lack. Den här blev jag riktigt sugen på och så får jag nog lägga vantarna på de två gula i Up & Away.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-02-24 10:58:19

Jag tänkte köpa min allra första gula när ChG släpper sin sommarkollektion i april. Hela den ska jag ha :-)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-02-24 10:58:45

Jag tänkte köpa min allra första gula när ChG släpper sin sommarkollektion i april. Hela den ska jag ha :-)

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-02-24 11:12:20

Gult är som vi alla vet inte ett dugg fult! Jag älskar gult, och det är kul att det har blivit "inne" nu. Haha, då kanske vi får se fler roliga gula lack framöver! Lade vantar på H&M Going Bananas häromdagen, den blir det nog idag :)

Postat av: June
Publicerad 2011-02-24 12:38:30

Emma P: Jag trodde inte heller jag skulle orka, och det är ingenting jag kommer göra jätteofta. Men det blev faktiskt rätt fint och nu har jag bara stirrat på mina naglar i ett dygn för de är så roliga, haha. Så jag kommer definitivt göra om det :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-02-24 14:13:36

Gult är en sådan glad färg! fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-24 16:50:41

Pernilla! Tusen miljoner tack! Du anar inte hur det värmer att läsa de orden!



Pamsan! Den här är så lik Happy Go Lucky att du kan nöja dig med det ena.



Kajalen! Jag med!!



NailbyBellan! Jag har nog snart visat mina, de flesta alla fall, men det blir nog fler gula i samlingen vartefter de tillverkar schyssta nya versioner!



Sanna! Ja! Jag blir också så glad av det!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-24 17:43:34

Vilken härlig gul nyans!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela