Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Sparkle-icious

Publicerad 2011-02-27 13:55:00 i Naglar - glitter för layering,


Cirkusglitter. Det är det enda ord jag kommer på. Okej, det kanske låter kul, men jag vet inte om jag är så helt hänförd över det här. Heller. Simmer&Shimmer är nog den snyggaste av de glitterlack jag köpte från Burlesque men inget av dem får mig att falla i trans. Det hade jag nog gjort om det vore NYX eller Sinful Colors eller något annat budgetmärke för en tjuga. Men OPI förväntar jag mig mer av. Om man inte tänker på att det är OPI utan bara tittar på egenskaperna så är det helt okej men fortfarande inte på någon topplista. Det glittrar verkligen fint, det gör det ju.


Det hade bättre formula än Simmer&Shimmer och Glow Up Already så det är ju ett stort plus. Det glittrar i guld, lila och blått. Som konfetti. Det ni ser är två lager över ett lila lack som jag inte ens minns vilket det var längre. Det är inget som helst fel på det, som sagt, och kanske älskar jag det mer en annan gång. Jag ska testa över svart en dag då jag känner mig lite nyårsfestlig. Jag kan nog mycket väl revidera min uppfattning nämligen. Ambivalent är mitt mellannamn idag. Jag försöker sammanfatta med att säga att det är snyggt men borde inte OPI kunna ännu bättre?

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-27 13:58:41

Äsch många tycker säkert att det är fint. Sen försöker de väl upprepa succén med mad hatter. Personligen tycker jag att båda lacken är för spretiga och oroliga.

Postat av: Lilly
Publicerad 2011-02-27 15:05:17

riktig snygg nagellack för utgång. Snacka om naglar syns då på dansgolvet. Läckert!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-27 15:16:55

Jag älskar Sparkle-icious! Det enda jag ogillade var borttagningen. Upplevde att Burlesque-glittren var ännu värre att ta bort än vanliga glitterlack, de satt verkligen som berget.

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-02-27 16:30:17

Detta var riktigt ballt!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-27 16:53:04

Emma! Ja, de ger ett lite splittrat intryck.



Lilly! Ja, det kan jag tänka mig.



Nailtastic! Ja, glitter är hemskt så. Hittills är dock inget värre än Flying Dragon från China Glaze...



Marie-Louise! Ja, det är det nog på sitt sätt.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-02-27 17:10:37

Jag gillar cirkusglittret, även om det känns lite schizofrent på naglarna. Kanske om man ska på något superglittrigt galej? Till vardags.. njaa.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-02-27 18:53:35

Åååh, jag har länge suktat efter lacket men inte beställt de, ska nog ta och göra det - NU!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-28 10:17:00

Honi! Haha, ja, det kanske var det som gjorde mig tveksam. inget galej, bara vanlig vardag.



Aila! Gör det!

Postat av: Twiggy
Publicerad 2011-03-03 14:09:42

Jag övertar gärna lacken du inte vill ha:) eller kommer använda igen.



kram



http://twiggyrosablingbling.blogg.se

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-03 17:35:15

Twiggy! Det bir väldans dyrt att bara skänka bort lack man köpt så jag behåller dem hellre själv. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela