Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NYX Enchanted Forest över Paper Chasing

Publicerad 2011-02-25 18:15:00 i Naglar - glitter för layering,


Jag behöver en dos sommar nu. Grönska. Det är så kallt ute och jag, som älskar hösten, vintern och våren börjar tycka att det är dags för det senare. VÅR. Nå, arkivet är ju fullt av inlägg från alla årstider, även sommaren, så låt oss minnas hur sommarljuset ser ut och hur sommarvärmen känns. Och hur världen ser ut i grön skrud istället för vit.

NYX glitterlack Enchanted Forest ser ju mer än lockande ut i flaskan. Jag grep alltså efter det i avsikten att blinga till Paper Chasing från China Glaze lite, men resultatet blev inte riktigt som jag tänkt mig.

Glitterpartiklarna i Enchanted Forest visade sig vara extremt glest förekommande och även om jag här bär tre lager glitterlack så blev det alltför lite glitter för min smak. Jag är lite besviken faktiskt, för jag hade sett mig använda det här lacket som "topping" på många andra manikyrer i framtiden, men jag ville ha åtminstone den mängd glitter som ni ser här med ett lager. Dessutom är lacket tjockt och har en väldigt underlig doft. Nej, Enchanted Forest är snyggare i teorin än i praktiken.

Kommentarer

Postat av: Isabell
Publicerad 2011-02-25 19:16:17

Wow, denna kombo var vacker. Jag gillar att glittret är glest, det gör att glitterpartiklarna ser ut som små magiska daggdroppar på avstånd. Åh!

Postat av: Ingela
Publicerad 2011-02-25 20:16:57

Skicka den uppåt landet! ;) Den var ju jätteläcker och alldeles lagom :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-02-25 22:34:47

Så fint och somrigt! Och vårgrönt! Ge mig vår genast!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-26 09:40:53

Synd på glittret, men jag tycker ändå det var vackert. Det bara skriker klorofyll:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-26 14:14:20

Isabell! Ja, det är i och för sig sant...



Ingela! Hahaha, nej, men det finns att köpa från Cherry Culture om du vill ha ett trots min lilla varning.



Kerstin! Ja, mig med! Vår NU!!



Emma! Ja, det är sant. Det är så gröna bilder!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-02-26 14:41:27

Vad synd att glittret är så glest, för jag har tittat på det lacket och jag ville ha det... Eller ville... när jag tänker efter så var det där så snyggt att jag nog fortfarande vill ha i alla fall... ^^

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-26 14:52:10

Annie! Om man vet att det är glest blir man inte besviken, som jag blev.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-02-26 17:13:41

Jag hade också föredragit lite mer glitter.

Postat av: Maria
Publicerad 2011-02-26 18:23:43

Jag blev också besviken över att de va så lite glitter.. Tur att det inte kostade mycket iaf.. ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-26 19:50:21

Sminkjante! Ja, med tanke på att det är flera lager här..



Maria! Ja, det är en liten tröst att det är billigt. :D

Postat av: Michilicious ~
Publicerad 2011-02-27 22:47:10

Skulle också vilja sett sådär mycket glitter i ett lager, översöt manikyr dock! Perfekt för sommaren ^^

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-28 10:19:56

Michi! Håller med dig totalt!

Postat av: Fanny ♥
Publicerad 2011-03-02 21:09:53

Åh va ja älskar dina naglar.. denna gröna färg va heeeelt amaaazing!

Postat av: Twiggy
Publicerad 2011-03-03 14:13:48

Åhh jag tyckte verkligen om det där gröna lacket:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela