Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Neutral helgsminkning med Brite Bird och Makeupcosmetics

Publicerad 2011-02-20 10:25:17 i Emmas FOTD 2011,

Nu var det väldigt länge sen jag skrev något här på bloggen. Min frånvaro kan delas upp i två anledningar, den ena är tisbrist och att jag har haft för mycket annat att tänka på. Jag har nämligen fått ett nytt jobb och kommer att flytta från Kalmar om ca 5 veckor. Det ska bli jätteroligt, för jag ser verkligen fram emot mitt nya jobb och dessutom kan jag i och med detta bli sambo med min älskling igen, även om det innebär en hel del dagpendlande för min del. När jag slutade min utbildning ville jag verkligen inte pendla, då jag hade gjort det i cirka tre år till universitetet. Efter 8 månaders veckopendlande som har inneburit att Erik och jag bara har kunnat ses på helgerna ar jag dock tänkt om.

Den andra anledningen till min frånvaro är att min kamera la av för två veckor sedan, eller ja, egentligen minneskortet. Jag har gått och dragit på att skaffa ett nytt, så jag har alltså inte kunnat fota smink och naglar, vilket har känts väldigt tråkigt och jag har av den anledningen helt enkelt inte haft lust att blogga. Igår var jag dock på On Off och köpte ett ny minneskort, så nu satsar jag på comeback, om än i liten skala. Först ut att visas är sminket som jag bar igår, en neutral rätt enkel historia som jag hade när jag gjorde Kalmar med Erik och mina föräldrar.

Hyn

Foundation: Bare Minerals Golden Fair

Concealer: MAC Studio Finish Concealer NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: Taylor Made Minerals Hubris

Ögon

Ögonbryn: Clarins Lightest Retractable Brow Definer Brown
Ögonskuggsbas: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion

Ögonskuggor: Brite Bird Bear With Me, Makeupcosmetics Brown Smoke och Brite Bird Moa

Highlighter: Brite Bird Cream Cat

Eyeliner: Isadora Glossy Eyeliner

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppglans: Clarins Colour Quench Lip Balm 09



På en bas av UDPP applicerade jag ljusa guldbeiga Bear With Me i inre ögonvrån, Brown Smoke på mitten av ögonlocket och Moa på yttre halvan av ögonlocket. Jag applicerade därefter eyeliner och mascara men lämnade helt bart under ögat. Rouge och läppglans applicerade jag också, fast i ärlighetens namn är det nog inte så mycket läppglans kvar på bilderna, jag hade nämligen hunnit med att äta lunch innan jag fotade.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-20 17:53:46

Vad roligt att få se dig och lite smink! De skuggor du använt är underbara. Tröjan är också himla snygg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-20 18:05:52

Sminkan: Tack:) Det känns kul att vara igång igen. Ja, det är fantastiska skuggor. Fast här är de lite mesiga egentligen, hade inte tänkt fota. När jag sminkade mig hade jag inte fått igång kameran. Sen när jag fick det blev jag så glad att jag inte kunde låta bli att knäppa lite bilder:)

Postat av: June
Publicerad 2011-02-20 19:05:29

Härligt, vad är det för jobb du har fått?

Sv: Ja, och man måste inte skippa schampo helt, om du är fäst vid din schampokaka kan du tvätta håret någon gång ibland med den, jag brukar tvätta med sls-fritt schampo kanske en gång varannan månad. Men jag misstänker (och hoppas) att du inte kommer vilja använda schampokakan mer, för de flesta protesterar håret när man slänger i schampo igen efter en tid med bara balsam.

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2011-02-20 19:46:17

Gratulerer med ny jobb og flytting.



Vidunderlig sminkning som vanlig.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-02-20 19:52:19

Jättefin neutral sminkning! Och grattis till jobb och flytt!

Postat av: Vanesa
Publicerad 2011-02-20 22:25:29

Jag tycker du är jätte söt i den här sminkning ! .. Och oh jag förstår att det har varit mycket i huvudet , det måste vara så frustrerande att inte kunna ha allt på en och samma plats , men kärlek är ju alltid starkast av alla som man brukar säga hehe . Hade bäst gumman <3

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-02-21 14:00:02

Jättefint! Kul med comeback :)

Postat av: Nea
Publicerad 2011-02-21 21:24:32

Du är grymt duktig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-21 21:27:41

June: Ja du, det är väl typ samma som nu fast i Jkpg:) Ett vikariat som audionom på länssjukhuset där. Ska bli sjukt skönt att få närmare hem.



Sexy Sadie: tack så mkt raring:)



roxcat: Tusen tack:)



Vanessa: Tack så mkt! Ja du, det är jobbigt, men jag tror att detta kommer att bli mycket bättre för vårt förhållande, även om det som sagt blir en del åkande nu med.

Kram



Kerstin: tack så mkt! Det tycker jag med:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-21 21:35:17

Nea: tack så mkt!:)

Postat av: Hanna
Publicerad 2011-02-22 04:07:14

Tack så mycket Emma!. Självklart kommer jag blogga om det, och visa alla sminkningar jag gör under utbildningen :).

Postat av: Kajsa Östergren
Publicerad 2011-02-23 21:10:57

Vad rolig din blogg är! kommer definitivt läsa dina poster igen! (: Hoppas du har en spännande dag :p

Postat av: Hanna
Publicerad 2011-02-23 22:59:50

Sv: Åhhh tack så mycket, jag hoppas det! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-24 21:28:57

Hanna: Det låter bra:)



Kajsa Östergren: Tack så mkt, vad roligt att höra!




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela