Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Make Up Store Linnea

Publicerad 2011-02-03 18:46:00 i Naglar - flakes,


För ett litet tag sedan letade jag lack till ett byte jag ska göra med en amerikansk tjej och hittade då Linnea på rea. Jag köpte två, ett till mig och ett till henne, och här ser ni Linnea över ett lite otippat lack kanske, Jacy från Zoya. Jacy är ett rödlila lack, eller ett lila lack med rött skimmer kanske man ska säga, och med Linnea över blir det mer rostbiffsrött.


Linnea har guldgrön transparent bas med flakes i koppar och så småglitter i grönt. Flakesen växlar i ljuset mellan guld, koppar och grönt medan de mindre glittret skiftar i grönt och blått.


Det här är två lager flakes på den befintliga manikyren och lacket ger ett lite dammigt eller disigt intryck. Det är som eldsflammor infrusna is. Väldigt intressant faktiskt.

Jag gillar att det har de små glittren i grönt/blått till den annars varma basen och kopparflakesen. Lite coolt. Sen är det väl rätt likt Nfu Oh flakesen.

Kommentarer

Postat av: Maria
Publicerad 2011-02-03 20:05:08

me likey ! :)

Postat av: Emelie - Crazynails
Publicerad 2011-02-03 21:17:45

Har också det lacket, men mitt blev tjock redan efter en månad efter att jag köpt det :/

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-02-03 21:19:09

Wow, vilken effekt!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-03 21:21:26

Ursnygg kombo!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-02-03 22:36:39

Älskar flakes:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-04 08:46:40

Maria! Ja, det är fint!



Emelie! Nej, vad trist... Jag hoppas nagellacksförtunnare hjälpte?



Makeupoholic! Ja, rätt coolt va? :D



Nailtastic! Ja, lite udda med Jacy under. Kände mig unik.



Sanna! JA, de är fina men jag tycker det är jobbigt att använda dem.

Postat av: Mikaela
Publicerad 2011-02-04 12:29:41

Lika grym som den rosa! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-04 15:16:40

Mikaela! Ett ganska häftigt flake-lack är det allt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela