Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lightsotat med Isadora Smoky Eyes

Publicerad 2011-02-24 21:08:31 i Emmas FOTD 2011,

Här kommer en sminkning jag gjorde innan kameran la av. Kunde såklart ha visat upp den innan men jag blev som sagt ledsen, upprörd och omotiverad under kamerans frånfall så det blev inte så. Istället visar jag det nu.

Hyn

Foundation: Bare Minerals Matte Golden Fair

Concealer: MAC Studio Finish Concealer NW20

Puder: Bare Minerals Hydrating Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Love Thing

Ögon

Ögonbryn: Clarins Lightest brynpalett, mörkaste skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faces Shadow Insurance

Ögonskuggor: Isadora Smoky Eyes Palette, alla skuggorna

Highlighter: Isadora Smoky Eyes Palette

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppglans: Isadora Smokye Eyes Palette Frosted Peach



Jag har använt alla skuggorna från Isadoras Smoky Eyes-palett här. Den ljusaste skuggan har jag bara haft som highlighter annars har jag applicerat skuggorna så att det blir mörkare ju längre ut på ögonlocket man kommer. Den allra mörkaste skuggan ligger dessutom lite i globlinjen och under ögat och så har jag ju sminkat mig som vanligt med rouge och mascara och det där ni vet. Jag tycker det blev ganska fint faktiskt. Finare i verkligheten än på bild.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-24 21:29:00

Väldigt tjusigt Emma! Jag gillar att skuggorna är matta mot den glossiga eyelinern!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-24 21:34:12

Tack! Ja jag har ju inte matta skuggor så ofta men detta blev jag rätt nöjd med.

Postat av: Linda
Publicerad 2011-02-24 23:29:39

snyggt, gillar de matta i skuggorna, sotat gör sig verkligen bäst i matta färger! tror jag iaf :P

Postat av: Lilly
Publicerad 2011-02-24 23:58:14

har också den paletten och tycker väldigt mkt om den!

Postat av: Isabell
Publicerad 2011-02-25 01:26:46

Skitsnygg sotning! Du är så fin i lite "murrigare" toner. Du är förstås fin i klara färger också :D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-02-25 08:24:46

Åh så fint! Himla bra palett :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-02-25 09:42:36

Kanonfint. Du har verkligen blendat skuggorna till perfektion.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-26 09:45:51

Linda: Tack, vad roligt att du gillar:) Nja jag vet inte, förerar nog en sotning med skimmer. Men så är jag ju en skimmertjej. Matt är ju mer klassiskt dock...



Lilly: Ja det är en härlig palett!



Isabell: Tack så mkt:D



Kerstin: Tack! ja jag tycker den är himla trevlig. Är överlag lite skeptisk till Isadoras skuggor, men de har några verkliga vinnare...



Sminkjante: Tack snälla!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2011-02-26 22:16:19

Kjempefin!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-27 10:13:59

Sexy Sadie: Tack!:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela