Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Larvigt lika lack - gulgröna foillack

Publicerad 2011-02-14 17:57:00 i Nagellack - jämförelser,


Nu frångår vi Alla Hjärtans Dag och återgår till lacket Simply  Smash-ing som jag visade i helgen. Jag pratade ju då om några ganska lika lack och då fick jag tanken att det var dags att återuppliva min gamla serie med löjligt lika lack. Simply Smash-ing från OPI är ju, som sagt, rätt likt några andra lack i samlingen så jag plockade fram dem och provade, helt enkelt. Rätt likt, kanske till och med larvigt likt, eller vad tycker ni?

Kan ni gissa vilka naglar som har vilket lack? Simply Smash-ing har de största skimmerpartiklarna medan Guppy har de minsta. Nfu Oh är lite mitt emellan. Okej,  facit kommer här, från vänster till höger:
1. OPI Simply Smash-ing
2. Nfu Oh 71
3. OPI Simply Smash-ing
4. Guppy 50

Ingen dramatisk skillnad direkt... Guppy hittar man på eBay för några kronor, Nfu Oh finns i några webshoppar och OPI finns på Trans Design. De båda märkena är något dyrare, OPI-lacket kostar ca 40 spänn Nfu Oh har jag inte köpt på så länge att jag har aktuella prisuppgifter. Jag tycker Simply Smash-ing är den snyggaste av dem. Vad tycker du?

Kommentarer

Postat av: Maria
Publicerad 2011-02-14 18:52:23

ser knappt nån skillnad alls på OPI och Nfu-Oh :P

Postat av: helena
Publicerad 2011-02-14 20:36:18

yay bilken bra kategori, gillar namnet också :) ser inte heller skillnad på opi och nfu-oh, däremot blev jag förtjust i guppyn, vilken härlig färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-14 20:39:00

Maria! Nej, skillnaden är hårfin...



Helena! Ja, jag har glömt av den lilla serien med löjligt lika lack. Började med den 2008 tror jag, men det kom av sig. Jag har massor av löjligt lika så bara ge förslag om det är något ni vill se, jag kanske kan ordna det. :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-14 21:31:13

Av dessa tycker jag nog OPI:S är finast faktiskt. Verkligen smashing!

Postat av: feline
Publicerad 2011-02-15 01:00:21

Ahah. Flinn gissade rätt på samtliga. :) Jag tycker också mest om Simply Smash-ing. Nfu Oh har jag inte ens - och vet nu att jag slipper tråna efter. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-15 07:18:24

Nailtastic! Samma här!



Feline! Duktig flicka! Visst är Simply Smash-ing snyggast av dem!

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-02-15 20:37:08

Nu har jag beställt Guppy lacket så nu hoppas jag på att det är lika snyggt som på dina bilder!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela