Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jämförelse mellan svarta hololack

Publicerad 2011-02-22 06:22:00 i Nagellack - jämförelser,


Jag vet att jag har gjort det här förr och jag vet att förhållandena är sämre än de borde när jag fotade dessa bilder. Så varför gav jag mig på det?m Jo, jag skulle försöka saffa fram en flaska av Catherine Arley-lacket som jag bara har en decant av och ville se exakt hur mycket snyggare hon är jämfört med de andra. ;D
Svarta hololack tenderar, som vi alla vet, att bli grå men här ser ni alltså några av mina så kallade svarta holografiska lack. Och nedan ser ni hur de blir på nageln. Alla är lagda med två lager över ett svart krämlack.

från vänster till höger, eller från pekfinger till lillfinger om ni föredrar det:
1. OPI My Private Jet (den med brunaktig bas och mest holografisk effekt av mina båda)
2. Catherine Arleys svarta hololack som jag fått en decant av från Emma.
3. Diamond Cosmetics Chainmail Charm
4. Color Club Revvvolution

Jag får inte riktigt holon att poppa i något av lacken men som ni, förhoppningsvis, ser är MPJ och Diamond Cosmetics mest holografiska medan Catherine Arleys lack kommer på andraplats. Catherine Arleys är dock svart "på riktigt" så massa pluspoäng till henne! Vilket lack! Om någon hittar det på en semesterresa så köp det åt mig! Det är ju perfekt! Color Clubs lack är det minst holografiska. Alla fyra har dock den "släta" lineära holoeffekt som ger regnbågar även om de inte ville visa det här. Jag gjorde verkligen ett uselt jobb med ljussättningen här. Ingen sol och lysröret konkurerades ut av dagsljuset på de bilderna. Nå, ni fick ett lite hum om lacken alla fall. Jag gör inte om det heller för jag slösar inte med Catherine Arleys svarta holo i onödan. Sen ska jag tillägga att både My Private Jet och Revvvolution finns i olika versioner och originalen är de mest holografiska. Har man otur kan man få så kallade "duds" som inte alls är holografiska. Se upp alltså!

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-02-22 08:39:17

Saker som gör mig putt: Att släppa ett gudomligt lack och sedan göra sämre versioner med samma namn. Why?



Åh, vad jag skulle vilja ha original-My Private Jet.

Postat av: Lina
Publicerad 2011-02-22 09:53:48

Jag har nog den brunare varianten av My Private Jet, den är ju fin men inte alls lika fin som den är i orginal....

Svårt det där med svarta holo, önskar att det fanns ett som var helt svart men hade samma holoeffekt som tex de från Nfu-oh.....

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-02-22 12:43:20

Takk for comp! Det suger at CA-lakkene er så vanskelig å få tak i!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-02-22 14:40:35

My privite jet in my heart forever:P

MPJ över svart-wow!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-02-22 16:32:21

Oooh vad fina de är, allihopa!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-22 17:52:01

Pamsan! Jag tror mitt kan vara originalet men jag är inte hundra. Sen har jag en som inte är originalet också. :D



Lina! Originalet är ju lite bruntonat. Sen finns det ju minst fyra olika varianter varav två är bruntonade så det är ju inte så lätt att veta vad man har.



Solveig! Ja, jag vill verkligen ha CA och då speciellt det gröna och det svarta hololacket.



Sanna! MPJ är inte dum!



Annie! JA, de är ju det!



Postat av: roxcat
Publicerad 2011-02-23 17:19:27

Oj, hade inte koll på att det fanns olika versioner av Revvvolution också, då har jag lärt mig något nytt idag =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-23 19:00:32

Roxcat! De senaste versionerna är, som jag förstått det, knappt holografiska alls. Man får se upp helt enkelt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela