Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Graffiti Nails Pink Bite och Blue Burner

Publicerad 2011-02-01 11:44:00 i Naglar - crackle,


Okej, det blir inte dagsljusbilder men jag har precis målat naglarna och klockan är halv nio på kvällen så spotsen i badrummet får vara nog bra. Det ser färgkorrekt ut i alla fall. Pink Bite, IsaDoras superläckra ljusrosa crackle-lack över min favoritfoil i ljusgrönt, Green Flash från Models Own. Som våren! Ser ni inte äppelblom och tulpanknoppar för er inre syn? Jag gör det!


Hur smidigt och bra som helst. Kärlek!

Och ni kanske minns hur jag misslyckades med Blue Burner? Det blå crackle-lacket från samma kollektion? Jag fick en flaska som skiktat sig lite och där lacket var i klumpar på vissa ställen. Nå, jag chansade och hällde i lite Poshé Polish reviver och skakade om och fick ett lack som i och för sig förändrades lite men åtminstone funkar nu.

Innan jag tog av Rain of Flowers från MAC så passade jag på att testa hur Blue Burner blev efter uttunnandet och som ni ser får jag mer stimmor än sprickor, något jag inte är så glad över, men det lyfter inte från nageln, det våfflar sig inte och det ser hundra gånger bättre ut än det gjorde innan.

För att kunna jämföra visar jag misären före också, och visst är det synd att sprickorna inte blir lika breda men som sagt, det blir jämnare och släpper inte från ytan nu.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-02-01 11:46:57

Fint, båda varianterna. Rosa och grönt är ju helt klockrent!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-02-01 13:01:38

Jättefint! Äger bara det vita crackle-lacket från Isadora men tror jag ska ta och köpa fler nu när det kommit nya färger, är verkligen sugen på det här ljusrosa!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-01 14:33:38

Nja, jag blev faktiskt inte så förtjust i kombon grönt + ljusrosa. Tror det hade varit finare om det varit ett knalligare rosa lack. :-)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-02-01 15:18:17

det där blev verkligen lyckat tycker jag! båda kombinationerna!

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-02-01 16:47:45

Ohh jag tror jag behöver fler Crackle-lack. Det är så kul!



Du har fått en Stylish Blogger Award tillbaka av mig :) http://barbastark.blogspot.com/2011/02/stylish-blogger-award-and-beautiful.html

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-01 18:12:23

Kerstin! Jag gillade det också i några timmar. Nu har jag tröttnat...



Maja! Ja, man kan nog unna sig några för lite roligt är det ju. Det ljusrosa är fint.



Nailtastic! Tur att man har ett sådant också! Jag håller med om att det blev lite blekt men samtidigt får det mig verkligen att tänka på äppelblom. :D



Sanna! Ja, jag gillar dem!



NailsbyBellan! Åh, tack! Alltid kul att vara uppskattad!



Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-02-02 21:45:07

Cool färgkombo ändå, jag hade nog aldrig kommit på att mixa de två men tycker effekten blev kul och spännande!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-03 06:15:24

Makeupoholic! Jag gillade kombinationerna även om jag tröttnade väldigt fort.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela