Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Illamasqua Rampage

Publicerad 2011-02-09 06:24:00 i Naglar i grönt,


Illamasqua Rampage är ett mörkgrönt jellylack. Jag vet att jag avskyr att måla med jellylack så jag borde så klart inte ha köpt det, men det var på rea och det är ju grönt... Tyvärr hjälper vare sig det ena eller andra av de skälen när jag väl ska måla med det. Det är fortfarande en jelly.

Flammigt efter tre lager. Jag ser verkligen inte tjusningen med den här typen av lack. Förklara för mig varför jelly är så populärt är ni snälla, för jag tycker det ser sjaskigt ut med flammig färg och VNL. Här är det tack och lov inte någon VNL efter tre lager men på två lager ser man ut som man skulle ha sorgkanter under naglarna och det är bara misär alltihop. Dessutom har jag samma problem som med Cetuemflaskorna, korken går inte att återförsluta i linje. För att få ner flaskan i asken igen måste jag skruva upp korken ett kvartsvarv. Det känns inte bra. Hectic hade inte de problemen med sin kork, alla fall inte första gången jag provade den, och jag hoppas att inte Scarab visar sig ha det. Rampage gjorde mig alla fall ordentligt besviken på det sättet. Korkar ska inte bete sig så när det är lack i den här prisklassen. Egentligen ska de aldrig bete sig så här.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-02-09 10:39:12

Jag ser ingen flammighet, Det är bara fint :)

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-02-09 12:05:19

Jag gillar jellys bara för de blir så glansiga och "djupa"! Jag har bara Illamasqua Load men där kan man ta av korken så är det en liten kork under, är det inte så på alla?

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-02-09 15:25:40

Jeg tror det går an å ta av den firkantede delen av korken og sette den på igjen (som Chanel-korkene). Det er iallfall slik på mine Illas!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-02-09 18:14:33

Galet fint!

Jelly älskas av mig pga högglansen eller ett bättre ord kanske är "glossigheten" och djupet som gelé:)

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-02-09 18:50:20

Ååh, högt på min "VILL HA!"-lista!

Tycker det är supersnyggt, så är du besviken så tar jag jättegärna hand om det åt dig! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-09 20:21:53

Kerstin! Då blev bilderna bättre än verkligheten.



NailsbyBella! Aha! Det hade inte jag fattat...



Solveig! Fan, vad klantig jag är. Har inte fattat det...



Sanna! Ja, det är klart... den biten är ju trevlig.



Andrea! Nja, jag ska nog ha det som bas för några frankenexperiment tror jag. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela