Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M Going Bananas

Publicerad 2011-02-17 06:05:00 i Naglar i gult,


Mjukt banangul med grönt skimmer! Så jäkla läckert! Go H&M! Vilket släpp nu inför våren! Och jag som länge varit övertygad om att det gula kommer starkt på naglarna, nu är det liksom officiellt, när det finns på H&M!

Läckert va? Men jävlig formula. Tjockt, trögt, och liksom snorigt att måla med. Den vill liksom inte flyta ut på nageln utan "ligger där den ligger".  Spelar ingen roll, den är ju fin ändå! Nästa gång ska jag dock grunda med Nubars mjuka vaniljgula och lägga ett lager av detta över för att slippa den tjocka känslan.

Skimret syns ju inte på detaljen heller... Fan, februari är svår att fota i. Men det är ett distinkt grönt skimmer. Det syns nog bättre på den lilla detaljbilden om ni klickar upp den.
Och det ni ser är tre lager lack som torkar segt. Layering över ett annat ljusgult kommer bli det här lackets räddning men jag är så glad att jag köpt det!

Kommentarer

Postat av: Marika
Publicerad 2011-02-17 07:01:28

Synd att det är trögt att lacka med... för det är verkligen läckert! Jag brukar inte gilla gula lack, men det här måste jag köpa. :-)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-02-17 08:08:40

Superfint! Jag vill också köpa ett!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-02-17 09:03:22

Köpa eller inte köpa det är frågan nu? Jag har 3-4 gulalack och behöver man ett till?

Postat av: Lilly
Publicerad 2011-02-17 09:39:08

skall införskaffas!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-02-17 09:52:58

Det här var en fin gul nyans! Men om det inte är så toppen att lacka med så ska jag nog försöka motstå det.

Postat av: Vanesa
Publicerad 2011-02-17 10:20:14

jag är jätte sugen på att köpa den här :) äger faktiskt inget gul lack

Postat av: Johanna
Publicerad 2011-02-17 10:36:42

Köpte denna själv i veckan och fick inte till det. Tjockt och trögt, såg inte något av skimmret på nageln. Däremot tycker jag om den liknande blåa som heter Peppermint... (kommer inte ihåg hela namnet). Den har inte lika tjock formula och skimmret syns mer på nageln.

Postat av: ewe
Publicerad 2011-02-17 10:46:21

Åh, ett gult nagellack måste man ju investera i!! Fast jag vill nog ha ett gult lack med svagr skimmer/glitter i:)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-17 10:57:53

Nja, om formulan är så pass kass och skimret inte mer synligt så kommer jag nog att avstå.

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-02-17 12:24:10

Jag MÅSTE ha det där. Fasen att man bor i storskogen, hoppas att "allmänheten" inte fattar att gult faktiskt är fint och att det finns kvar om några veckor också :)

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-02-17 13:28:32

Jeg har aldri vært noen fan av gul neglelakk, men nå som det går mot vår, kjenner jeg at jeg får mer og mer lyst på noe gult på neglene! :D

Postat av: Carin
Publicerad 2011-02-17 13:36:14

Underbart! Jag har trånat efter gula lack ett tag nu :)

Postat av: Maja
Publicerad 2011-02-17 15:37:39

Väldigt fin färg, men om formulan är kass så kommer jag nog inte köpa lacket.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-17 16:35:42

Marika! Jag funderar på att ha några droppar Seche Restore i det och se om man får bättre flyt då.



Kerstin!! Ja, färgen är verkligen fin!



Aila! Frågar du mig? Ja, jag skulle nog köpa för i alla fall är den unik i min samling. Och gult känns så kul nu!



Lilly! Ja, den är ju så vårfin!



Roxcat! Jag ska absolut thinnra den lite men formulan är gräslig som den är nu.



Vanesa! Ett gult måste du helt klart ha!



Johanna! Jag köpte den blå, Peppermint Fusion(?), också men har inte testat den än. Skönt om den är bättre i formulan men den här färgen är ju så lockande!



Ewe! HM hade ett himla fint klargult krämlack förr. Being on the A-list. Den rekomenderar jag varmt!



Nailtastic! Ja, kanske är det smartast. Men färgen.... Det gröna skimret... Känslan av omogen banan. :D



NailsbyBellan! Så kände jag med. Jag MÅSTE ha det. Jag tror inte du behöver oroa dig för den här färgen blir nog trendig och fyller affärerna under våren.



Solveig! Ja, jag är helt tokig i gult! Har haft massor av gula lack framme och köpt på mig ännu fler.



Carin! Jag med!



Maja! Nej, formulan är kass. Tyvärr.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-17 19:45:56

Haha, känslan av omogen banan! Ja, där övertalade du mig allt. :-D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-17 20:10:52

Nailtastic! Vem kan motstå en omogen banan-känsla!

Postat av: Ika
Publicerad 2011-02-18 09:10:10

Fingrade på det här lacket sist jag var inne på ett H&M, men köpte det inte. Köpte Peppermint Fusion istället. Kan inte bestämma mej för om jag vill ha det här lacket eller inte... Det är fint, men är det fint på mej?

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-02-18 10:48:30

Omogen banan var en bra beskrivning. Ska kolla närmre på det här och hoppas jag har mer tur med formulan =)

Fast jag måste ändå skaffa nån form av förtunning för mitt Savina Purple Confetti har blivit hopplöst tjockt och svårlackat =/


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela