Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En beauty 3a - Ögonskuggepaletter

Publicerad 2011-02-20 19:32:41 i Veckans bloggtema,

LipGloss Bitch fortsätter med sina förträffliga inlägg med beauty 3:or och den här veckan är temat så klockrent för min del att jag bestämde mig att haka på. Jag köpte ju på mig tre paletter i höstas men jag har inte skrivit något direkt utlåtande, trots att jag har tänkt mycket på dem. Här kommer de alltså, mina favoritpaletter som jag har älskat lite extra under hösten och vintern.

 

Urban Decay Book of Shadows Vol III

Fick jag bara behålla en enda av mina paletter skulle det helt klart bli denna. Book of Shadows är kul och kitschig, har en rolig mix av färger och skuggorna är bra, även om det kanske inte är mina allra bästa skuggor. Att paletten dessutom kommer med en mini-UDPP och två hyfsat stora kajalpennor, Ransom och Zero gör verkligen inte saken sämre. Ska vi se vara lite negativa så är den ju just stor som en bok, alltså inget att ta med för touch ups precis och den innehåller ingen highlighter som känns sådär alldeles klockren. Dessutom innehåller den flera av UDs fruktade skuggor med glitter. Jag upplever det dock inte som något jätteproblem, slår man av penseln tycker jag att de fungerar helt okej. BoS har jag köpt på ebay, som jag tror är enda stället för oss svenkar om vi vill norpa åt oss en.

Urban Decay Naked

En betydligt mer slimmad palett än BoS och således en palett som är smidig att ta med sig på resan. Även denna innehåller kajal och UDPP, även om UDPP inte ligger med i asken. Jag tycker supermycket om den här paletten, vill man ha en lite neutralare sminkning så är den fenomenal. Jag tycker att alla skuggorna jag har testat är jättebra och eftersom jag sällan går i spinn över att shoppa neutrala skuggor så tillför denna mycket till min sminksamling. De gånger jag bär skuggor på jobbet är det nästan uteslutande denna palett jag använder och den innehåller en av mina absoluta favorithighlighters Virgin. Kan inte direkt komma på några nackdelar med denna palett, ja okej, den innehåller inga superspännande färger, men för guds skull, paletten heter Naked, det är knappast något hymmel om vad den innehåller. Jag har köpt min på Lookfantastic men där tog den slut superfort så vill man läga vantarna på en så rekommenderar jag ebay.

The Balm Shady Lady vol II

Den här paletten köpte jag först av paletterna i inlägget, och den är bra, himla härliga skuggor. Men det är nog ändå den palett av mina tre höst/vinterfavoriter som jag skulle välja bort först, om det hemska tanke, skulle bli nödvändigt. Det är bra skuggor som sagt, men jämfört med de andra paletterna så känns det lite trist att det är just bara skuggor. Var är kajalen och primern liksom? Jag gör sällan sminkningar med endast skuggor från denna palett, tillsammans med andra skuggor klarar den sig dock bra. Dessutom innehåller den en fantastisk highlighter och har ett mycket bra format då jag får ner den i min sminkväska, så den platsar ändå helt klart bland favoritpalettterna, även om Book of Shadows och Nakedpaletten är strået vassare. Finns på Eleven för 390 kronor ifall nån är sugen.

 

//Emma

 

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-21 06:14:16

Jag vet ju hur nöjd du varit med dina paletter så det var verkligen ett tema för dig!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-21 06:46:11

Jag har Shady Lady-paletten och älskar den! Det är nog första paletten jag köpt, brukar annars köpa lösa skuggor, men den har blivit väldigt väl använd så nu är jag sugen på att köpa fler.

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2011-02-21 16:47:21

Jeg forguder Nude paletten. Den er med meg overalt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-21 21:18:04

Sminkan: Ja det var verkligen klockrent:)



Nailtastic: Det är en jättefin palett, superbra skuggor verkligen!



Sexy Sadie: Det är verkligen en fantastisk palett. Är impad av att de lyckats få en så neutral palett att kännas så rolig...

Postat av: June
Publicerad 2011-02-22 11:38:56

Åh, vilka fina paletter!

Sv: Tack, det var en fin komplimang, speciellt när den kom från dig! :) Jag också, rött används alldeles för lite ...

Postat av: Isabell
Publicerad 2011-02-22 13:22:57

Finfina paletter! UD's paletter i all ära, men det är nog Shady Lady som appellerar mig mest, och i synnerhet vol.3 som kom ut för inte så länge sen. Det är nog glittret i UD's skuggor som gör mig avtänd :/ Fast några av skuggorna i BoS ser förstås snuskigt fina ut...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-24 21:27:41

June: De är superfina:)

Åh tack, vad gullig du är! Ja, röd skugga är farligt läckert...



Isabell: Ja det tycker jag med. Där ser man. Visste inte att de hade kommit med en tredje volym men nu har jag spanat in den. Den ser himla fin ut, jag är klart sugen på en dån, får väl se om jag kan stå emot:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela