Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Sunset Sail

Publicerad 2011-02-10 16:00:00 i Naglar i korall&persika,


Helt unikt i min samling, inte ett dugg snyggt på mig men definitivt kul att äga är China Glaze Sunset Sail. Ljus persika med sparsamt glitter! Klart man vill äga det. Dock inte bära det. Färgen är helt förskräcklig mot min hud.


Ganska usel formula, rinnande och pölande om man inte är försiktig. Det kräver tre lager och det torkar lite segt tycker jag. Det är verkligen inte ett favoritlack men så roligt att ha en färg som inte tillhör den vanliga färgskalan. Man tröttnar ju till sist på att bara bära lack som är klädsamma och snygga och i ens smak. Ibland vill man helt enkelt bryta sig loss ur gamla hjulspår. Sunset Sail är ett sådant brott. :D

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-02-10 16:53:27

Jag tycker att det ser riktigt fint ut! Funderar t o m på att införskaffa ett eget :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-02-10 16:59:19

Jag är sugen på det där!

Och jag tycker det ser helt okej ut på dig. Inte alls förskräckligt:)

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2011-02-10 17:38:18

Åh vad jag älskar denna alltså.. Formulan är helt ursäktad i mina ögon (även om den definitivt hade kunnat vara bättre) på grund av den helt perfekta nyansen. Love love!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-02-10 17:42:20

Ugly!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-10 19:18:12

Jag vet inte. Tycker inte det är särskilt fint, men det lockar mig ändå. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-10 21:13:41

Kerstin! Det är verkligen fult tycker jag, men inte så fult som Knotty...



Sanna! Hmmmm... Okej kan man ju leva med men snyggt är det inte.



Viola! Ja, den klär säkert dig bättre.



Aila! Hahahaha, ja, men inte så ful som Knotty.



Nailtastic! Jag vet! Jag kommer nog använda det igen för det är så "fel" för mig. Känns nytt och roligt!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-02-10 22:03:32

Färgen är väldigt fin tycker jag, men som du säger är den nog rätt svårburen. Men jag får erkänna att jag är sugen på ett eget ex, så pass fint tycker jag det ser ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-11 06:08:30

Makeupoholic! Ja, och så är det ju faktiskt helt okej att ha ett nagellack bara för att det är fint i sig liksom. Jag tycker det alla fall. Jag har skaffat massor av missklädsamma lack nu och det här kommer jag definitivt bära igen. Inte för att jag gillade det på mina händer, för det gör jag inte, men för att jag gillar det i sig själv.

Postat av: Johanna
Publicerad 2011-02-11 09:32:57

Sunset Sail är jättesnygg i flaskan men var, även för mig, förskräcklig mot huden. Jag tror dock att det kan funka till sommaren när jag fått färg. Dock så tycker jag att Knotty är snyggt :)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-02-13 11:09:47

Jag är skeptisk till om det här passar mig eller inte, men jag kunde inte heller låta bli att köpa det =) Jag skyller det på vårkänslorna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-13 12:00:57

Johanna! Ja, och när ljuset förändras förändras också uppfattningen av olika färger. Sommarens gulare ljus är kanske bättre för lack som detta.



Roxcat! Nej, det kanske inte passar mot hudtonen men det är ju verkligen en färg man är sugen på ändå. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela