Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Something Sweet

Publicerad 2011-02-19 08:36:00 i Naglar i rosa,


Från förra årets vårkollektion från China Glaze, Up&Away, kommer Something Sweet. Jag fick dock inte upp ögonen för den förrän i år. Ibland är jag lite seg. Och, det finns ju liknande lack i min samling, så klart, så helt nödvändig kan jag inte påstå att den var. Man kanske till och med skulle kunna kalla den helt onödig...

Tre lager lack på mina bilder, två tunna lager och ett flödigt. Färgen är en sval rosa men en aningens lila ton. En droppe bara, men den droppen syns i vissa ljus. Som ni ser kan lacket antingen bli en jordgubbsglassrosa med den lilla lilatonen eller en nästa vitbaserad rosa, allt beroende på ljuset. Torktiden var rätt seg, man kan inte tro att det härdar på en kvart, men inte outhärdligt seg. Alla fall inte med Seche Vite som åtminstone gör det yttorrt på någon minut. Aningens svårt att få jämnt, därav de två tunna och stimmiga lagren och så det flödiga för att få en jämn yta. Det funkade rätt bra så har ni svårt att få det jämnt, ta lite mer lack än vanligt på penseln.

Jag tyckte det var ett helt okej lack. Inte mer men heller inte mindre. En fin rosa om man känner för det, vilket jag gjorde. Jag bar det så här en dag men behöll det ytterligare ett tag med först flakes och sedan silverfärgat cracklelack över. Ni ska få se det med men jag delar upp det i flera inlägg. Tidsinställda är de till och med. Mycket snajsigt! Jag gillar den funktionen och har använt den en hel del på sistone, om ni undrar varför det kommer nya inlägg utan svar på gamla kommentarer.

Kommentarer

Postat av: Carro Naglar
Publicerad 2011-02-19 14:46:15

Måste bara fråga om du brukar skriva snajsigt eller om det blev fel när du skrev. För jag har aldrig hört någon annan använda det ordet förutom mig själv ;) Men visst är snajsigt ett härligt ord!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-02-19 17:53:45

Jag blev nog lite smått sugen på det här lacket faktiskt, väldigt fin rosa!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-19 18:18:06

Carro! Jag skrev inte fel och jag brukar använda ordet. Säkert dialektalt. :D



Roxcat! Ja, visst är det det!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-02-19 21:14:17

jättefin rosa. Jag gillar verkligen de pastelliga nyanserna i denna kollektion MEN de fastnar ju inte på mina naglar. bara skalas av. Ska testa med ytterligare ett annat baslack någon dag.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela