Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Knotty

Publicerad 2011-02-07 14:20:00 i Naglar i vitt, nude, beige,


Säg hej till ett av mina fulaste lack. Nikotingult med skimmer. Bläk. Har ni rosa hudton så säger jag bara en sak - undvik!!

Ja, ni ser i solen hur gräsligt det blir... Jag förfasade mig verkligen och lacket åkte av på två minuter. Ingen aning om torktid alltså. Det här är tre lager som efterlämnar VNL ändå och lacket var inte torrt när det fotades. Det är glassfleckskimmer i silver i den nikotongula/beigefärgade basen och får man rätt ljus på det blir det ganska fin effekt när det kalla skimret bryter den varma basen. Okej, jag trodde Classic Camel skulle få mig att känna så som detta lacket men jag tror det faktum att den är späckad med gulskimmer istället för silver gör den mer uthärdlig. Vad tror ni?

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-02-07 15:09:41

Hahah! Då kanske det skulle se bra ut på mig dåX)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-02-07 15:14:34

Det ser ut som att du är storrökare med jättelånga fingrar

Postat av: Maja
Publicerad 2011-02-07 16:12:24

Nej, inte fint alls enligt mig.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-02-07 16:13:08

Aj då! Den här var ju....verkligen inte alls snygg. Skönt att känna så ibland så att man slipper habegär i alla fall någon gång. :) Dessutom har jag verkligen fingrar som gärna går mot den rosa nyansen.

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-02-07 16:36:45

Knotty såg inte bra ut på mig heller, ingen höjdare alls.

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2011-02-07 17:21:30

Haha! Exakt vad jag kände när jag såg swatches innan jag beställde min laddning Anchors Away.. Så hiskeligt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-07 18:06:31

Sanna! Vem vet? :D



Kajalen! Ja, och det är inte det intryck jag vill förmedla... :D



Maja! Lätt årets fulaste!



Pamsan! Haha, ja, det är definitivt inte ett lack man ska köpa för att använda...



Nailspotting! Nej, den måste vara svårburen för de flesta...



Viola! Ja! Visst är den gräslig! Nästan så att jag kan tänka mig att ha den bara för det!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-02-07 18:26:03

Håller med Kajalpennan!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-07 20:18:57

Ja, du har ju helt rätt. Inte alls vackert!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-02-07 20:37:44

Ser ut som man ska hålla sig ifrån det här då =)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-02-07 20:58:22

Ha ha, jag kunde inte låta bli att skratta när jag läste vad du skrev :-) Well, kanske inte någon höjdare, jag håller med dig. Det skulle definitivt inte passa på mig heller, det är ett som är säkert.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-07 21:15:46

Aila! Jag med.



Nailtastic! Nix, helt klart ett lack som inte förhöjer naglarnas utseende.



Roxcat! Japp!



Makeupoholic! Nej, den här är nog svår att passa i.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela