Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Below Deck

Publicerad 2011-02-11 07:43:00 i Naglar i övriga färger,


Kanske är det bara det faktum att jag längtar efter pigga, klara, glada färger som gör att den här inte föll mig i smaken. Troligen är det faktiskt så. Det här är en färg jag nog skulle uppskatta hur bra som helst i oktober. Nu känns den tung, trött och lite vemodig.

Below Deck är en ganksa mörkt grålila nyans i ett pigmenterat men lite löst krämlack. Det vill, som ni ser, flyta ut över mina nagelband och jag har aldrig tålamod med att hålla på och rensa upp med en massa små acetondränkta penslar. Eller alla fall oftast inte. Och gör jag det slutar det med att halva nageln är naken igen för jag tar bort för mycket... Hur som helst, det vill flyta ut lite väl mycket och min kontroll av det är inte vad den borde. Nästa gång ska jag satsa på tre supertunna lager istället för de två lite flödigare för två flödiga lager blir lite tjockt faktiskt. Jag var för snabb helt enkelt. Annars är det inget fel på lacket. Tycker ni det är en vårfärg?

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-11 08:06:11

Nej, jag tycker inte det känns som en vårfärg. Hade det varit lite ljusare däremot. Tror faktiskt jag kommer vänta med att testa min flaska till hösten.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-02-11 08:51:09

Det här är ett av lacken som inte lockar mig väldigt mycket fr kollektionen. Kommer säkert inte att köpa det i första hand. Däremot äger jag inget liknande det så jag kanske borde slå till ändå. Håller med, det är mer höst över det där.

Postat av: fia
Publicerad 2011-02-11 10:33:31

vilken härlig färg .

Postat av: Lina
Publicerad 2011-02-11 11:02:19

Den är väldigt fin men kanske inte riktigt något som jag känner sug efter nu till våren.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-11 14:20:42

Nailtastic! Det är nog smart för man blir inte riktigt rättvis när man inte känner för färgen.



Pamsan! Mycket höstligt.



Fia! Ja, men inte för mig just nu. Jag vill ha knallgult!



Lina! Nej, eller hur. Gult! Illorange! Knallrött! Det är vad jag vill ha!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela