Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

W'n'W Prancer

Publicerad 2011-12-15 07:03:00 i Naglar - glitter för layering,

Det är inte alltid man vill ha röd jelly med glitter i, ibland vill man ha ett snyggt rött krämlack med glitter på. Det här är Eyeko Saucy Polish, ett ganska besvärligt rött att måla med enligt mig, jag har provat det flera gången men alltid kladdat så mycket att det inte blivit bilder. Ovanpå Saucy har jag lagt lite härliga röda glitter från Wet'n'Wild. Det här glittret kom för ett eller två år sedan, jag minns inte riktigt, i en liten limited edition av renlack. Ja, ni hörde rätt, det är en kollektion med lack döpta efter tomtens renar. Själva kollektionen hette Vixen Mittens Collection och jag tror det var 2010 den kom. Alla renarna har fått ett lack och jag har åtta av nio. Rudolph kom aldrig i min ägo, jag har bara Dasher, Cupid, Comet, Donner, Blitzen, Vixen och Prancer. 
Prancer är ett lack med stora, röda hexglitter och så mindre runda glitter. Det är ett lager av det här, ovanpå en röd bas. När det inte är jul är den enligt många snygg över en svart bas också och då ser man glittren mer. Nu valde jag dock att visa det i en mer julig look. Det är ett layering lack. Jag skulle inte ge mig på att försöka få det opakt på egen hand. Glittren faller ut lite ojämnt över nageln så är man lite åt glitter pedanterihållet, som jag, rekomenderar jag att man har det över rött då det blir lättare att acceptera att det inte är lika mycket överallt, eller att man lyttar glittren med en tandpetare så man får dem födelade som man vill. Är man mer anarkistiskt lagd med sina glitter kommer man inte behöva bekymra sig.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-12-15 13:00:59

Jättefint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-15 16:26:47

Kerstin! Helt okej alla fall.

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-12-15 16:57:11

Snyggt.

Du skrev Cupid två gånger ;)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-15 18:06:01

Oh, jag gillar!!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-15 18:49:47

Andrea! Har rättat till det!



Annie! Ja, det är lite roligt.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-12-15 21:31:20

Det här tyckte jag var jättefint, med de stora glitterpartiklarna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-15 22:51:39

Oh my vilken gullig idé meden renkollektion! Jättefint lack dessutom...

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-16 06:49:37

Makeupoholic! Ja, det blir fint så här över rött tycker jag.



Emma! Ja, det är en skojig kollektion.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-16 08:28:08

Jag gillar att det här släpptes i en renkollektion! Är inte lika förtjust i lacket i sig, men det ser helt okej ut. Ser ut att vara rätt likt Red-Hot från Kleancolor också även de varit mer sparsamma på glittret. Eller om det var penseln i min flaska som var det, jag vet inte riktigt..

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-16 17:07:57

Chaosophia! Du anar inte vad som komma skall. Det finns några riktigt skumma renar...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela