Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI A Ruby for Rudolph

Publicerad 2011-12-21 11:25:00 i Naglar i rött,

Ett klassiskt jullack kommer här. Jag tror jag har använt det varje jul sedan det kom i sin kollektion Holiday in Toyland år 2008. Här är bilder från förra året. Då var det uppiffat med mina favoritflingor i guld, dem jag tog slut på förra veckan när jag bar dem över Up All Night. Nå, tillbaka till A Ruby for Rudolph. Det här är ett av de allra, allra bästa röda skimmerlacken. Lätt. Det är en bublare till min topp 20-lista. Ja, det finns ju många bubblare till den, men av mina 1500+ lack är det här lätt med på topp 100, kanske topp 50 till och med. Det är jäkligt bra. 
Trots att OPI gör penslar för dem med breda, platta naglar och inte för sådana som mig, så går det lätt att måla med det här lacket. Formulans förtjänst alltså. Det är lätt att kontrollera, det krävs bara två lager, det torkar fort. Färgen är den perfekta röda, inte för varm men heller inte kall. Skimret är framträdande men blir inte till glitter. Det finns inte ett enda ont ord att säga om det här lacket. Det är i princip perfekt. Det fanns många snygga och bra lack i den julkollektionen. Det är utan tvekan den bästa julkollektionen som OPI någonsin släppt. A Ruby for Rudolph är enligt mig den mest klart lysande stjärnan av alla ur den kollektionen. Bäst av det bästa alltså. :D

Värdelösa bilder - igen. Jag förstår inte... Jag har burit det här lacket så ofta att nivån i flaskan sjunkit betydligt men jag har aldrig fått till bra bilder på det. Jag borde ta fram det en solig sommardag och se om det lyckas mig då. Som det är nu har alla bilder tagits mulna dagar i december...

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-21 14:00:56

Åh, varför har inte jag det här? Det ser verkligen perfekt ut, och det är inget som helst fel på dina bilder! Kom det verkligen 2008? Det känns som förra året...

Postat av: Linda
Publicerad 2011-12-21 15:12:03

jättesnygg färg! =)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-12-21 16:25:27

Mycket vackert!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-21 17:10:13

Chaosophia! Jag vet inte varför du inte har den. Du borde ha den. Jag borde ha en backup av den.



Linda! Den är perfekt!



Kerstin! Ja, enastående!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-21 18:18:02

Det är verkligen väldigt vackert, jag gillar det också. Mina tre röda favoriter är dock PATP, Enchnating Red och Perceval...

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-21 21:38:32

Emma! Ja, det går ju inte att välja bara några få favoriter av rött för det finns så många.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-12-21 22:02:53

Vilken vacker nyans! Jag inser att jag behöver lite fler röda skimmerlack i min samling..

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-22 19:23:31

Den här färgen ser så vacker ut!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-22 20:04:33

Roxcat! Ja, den här är nödvändig för alla röd-älskare!



Annie! Den är vacker!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela