Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Chocolate Coffee Bean

Publicerad 2011-12-06 20:34:00 i Naglar i brunt,greige,beige,


Mer skräpinlägg från arkivet. Nubar släppte för några år sedan en kollektion med bruna lack, Chocolate Truffles, och det här är ett av dem. Chocolate Coffee Bean. Tyvärr är det en kladdig swatch, jag bestämde att jag skulle ta bort lacket redan innan jag var klar med manikyren, men jag beslöt ta ett par bilder alla fall.

Färgen är väl helt okej för att vara brun. En mörkbrun med glitter i. Basen är mörk nog att dra mot nästansvart. Två lager täcker men just den här gången kände jag inte den kontroll jag brukar med Nubars lack. Förmodligen inte lackets fel utan det faktum att jag inte kände för färgen när jag väl börjat måla med den. Jag älskade den när den här kollektionen kom så det är inte så att jag ogillar den "på djupet" utan den var bara fel just den här gången. Egentligen är det en fin brun. 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-07 05:40:50

Jag tycker också att det är en fin brun. Dock onödigt lik hallontryffeln så därför gav jag denna till svärmor för två år sen. Nu vill hon ju ha en ny, så uppenbarligen gillar hon den:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-07 05:53:06

Emma! Ja, helt klart väldigt lika. Tryffeln smäller dessutom lite högre.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-07 10:53:00

Ser ut som något jag vill bära på naglarna nu!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-07 17:49:57

Chaosophia! Det skulle nog vara fantastiskt på dig!

Postat av: Emma
Publicerad 2011-12-07 20:12:50

Snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-07 20:19:32

Därför jag behöll den:)

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-12-08 02:48:10

Yummy! I have this and haven't worn it yet, but I have a few of the others of this collection, they all remind me of chocolate. So pretty.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-08 07:35:36

Nicole! Yes, it was a nice collection or the ones loving chocolate colors.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela