Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ludurana Aurora Boreal Reluz

Publicerad 2011-12-04 09:12:00 i Naglar - duokromatiska,

Nu är det dags att titta på ett lack som jag nyligen fick hem från webshoppen Llarowe. Det är ett lack från det brasilianska märket Ludurana och det är ett av deras multikroma lack. Den här hösten har verkligen varit magisk vad gäller nagellackskollektioner! Holografiska kollektioner från Hits och Ludurana har visat att man fortfarande kan göra enastående holografiska lack och dessutom med kraftfulla färger. Multi- och duokroma lack har rasat in, dels med Peridot från Chanel men även i kollektioner från Ludurana och Models Own och W7. Sen får vi inte glömma att Ozotic gjorde både och på en gång och skapade de duokroma hololacken Mish Mash, lack som jag är lite osäker på om jag kommer gilla för det blir ju rätt många saker som händer på en gång i dem, men jag ska absolut prova. Just nu är det dock Ludurana jag provar. Reluz heter just den här skönheten.
Ni som känner mig lite vet att jag har ett stort problem med flera av Ozotics multikroma lack. Varför? Jo, för att de knappast kan användas förutom till layering och även om de är vackra så är de faktiskt inte unika. Man kan få samma färgskiftningar i lack som dessutom kan användas utan layering. Det här är ett sådant lack som klarar sig själv. Det ni ser är tre tunna lager, man kan välja att göra ett tunt och ett flödigt om man föredrar det, kankse till och med ett tjockt, och både formula och torktid är utmärkta. Lacket har ett färgspektra från guld till koppar, magenta, lila och indigo och kungsblått, ja till och med himmelsblått. Det är väldigt likt Sally Hansen Nail Prisms Garnet Lapis men det här är snäppet mer mättad i färgerna. Guldet är svårfångat men det kan anas på vissa bilder. Jag ska ha fler av de här lacken, tro mig! Jag måste ha lite mer pengar i plånboken först bara, för de är inte helt billiga, men de är så värda det!

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-12-04 09:22:01

Vansinnigt vackert! Är så sugen på det här märket, men har inte råd att köpa några fler lack den här månaden - åtminstone inte om det ska bli några julklappar. :-)

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2011-12-04 10:18:38

Otroligt effektfullt! Har Garnet Lapis sedan tidigare men det ser ut att vara lite mer fär i det här lacket.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-04 10:20:21

JAG BLIR GALEN för att det här är så fint! Tror du jag MÅSTE skaffa alla multikromatiska från Ludarana eller? Hur fan ska jag ha råååååd, ååååååh, aaah, det är så fint. Jag dör.

Postat av: Jessica
Publicerad 2011-12-04 10:32:38

Åh så fint! Och vilken multicrome effekt! Fantastiskt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-04 10:40:23

Det här var riktigt läckert! Ska överväga det om jag beställer från llarowe igen, vilket jag garanterat kommer göra:)

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-12-04 12:10:58

Men Gud vad vackert!

Postat av: Emma
Publicerad 2011-12-04 12:12:26

Vilken läcker färg/färger!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-12-04 13:25:50

Underbart! Kommer bli en gigantisk beställning från Llarowe när det väl blir av :)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-04 13:34:23

Otroligt vackert! Färgerna är så starka och skiljer sig så tydligt från varandra att det är svårt att tro att det bara är ett lack inblandant. ..

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-12-04 14:33:30

Galet snyggt! Helt ljuvligt!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-12-04 14:45:24

Holy Grail vad läckert...VILL HAAAAAAA...

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-12-04 15:22:31

Så utrolig lekker! Jeg prøver så godt jeg kan å motstå disse, for jeg har kjøpt masse duochromes i det siste, men det er vanskelig med så fine bilder som dette! :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-04 17:42:33

Nailtastic! Ibland år man hålla lite i slantarna.



Agneta! Något mer mättat, ja.



Chaosophia! Bli inte galen. Andas... Andas... :D



Jessica! Ja, det är vackert!



Emma! Du som inte är så förtjust i duokroma lack! ;D



Åsa! Det är det!



Emma! Ja, det är vackert!



Cactus! Ja, jag vet. Jag måste börja spara...



Annie! Ja, det är verkligen tydliga skiftningar!



Ninni! Ja, det är det!



Aila! Ja, jag förstår dig!



Solveig! Jag vet vad du menar. Har också köpt en hel del duokroma senaste månaden.

Postat av: PolishPig
Publicerad 2011-12-04 20:49:59

Jaha,

det är väl bara att acceptera, det blir ett stort hål i plånboken den här månaden också..

Typiskt Sminkan att hitta mystiska brasilianska lack man bara MÅSTE ha :-)

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2011-12-04 21:16:04

WOW, detta var ju hur vackert som helst! De har så fantastiskt vackra lack på Llarowe.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-04 21:27:30

Det finns ju undantag. Ja gllar ju Peridot och EACM. Depends gröna är ju skitsnygg också, så det är ingen skriven regel...

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2011-12-04 21:40:20

Oh, vilken underbar färg! Och vilken spännande butik! shoppa, shoppa, shoppa :D Tack för tipset!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-04 22:01:40

Polish Pig! Haha, ja, så kan det gå...



Brilliant! JA, de har bara enastående lack!



Emma! Ja, jag vet, men det är kul att retas. ;D



My Nail Polish Online! Ja, det är en fantastisk shop!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-04 22:09:24

Gudars skymning, så fint! Helt otroligt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-05 05:43:26

Kerstin! Ja, den är så vacker!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-12-05 09:55:43

Ohhh herregud vilket otroligt snygt lack!

Måste ta och beställa från Llawore, har fått en maffig lista nu på vad jag vill ha...

Fast det blir nog efter jul skulle jag tro.

Är frakten dyr därifrån? Kan vara blind men hittar ingen info på deras sida.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-05 17:59:36

Lina! frakten beror nog på vikten, men jag är inte säker. Jag betalade rätt mycket men det var många lack...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela