Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Julaftonssminket

Publicerad 2011-12-25 23:19:38 i Emmas FOTD 2011,

Hej på er kära vänner och god fortsättning. Hoppas att ni har haft en riktigt fin jul så här långt och glöm för gud skull inte att julen inte är slut än. Vi har en knapp timme juldagskväll kvar och även annandagen. Jag gillar juldagen och annandagen, de är så mycket mer rofyllda än själva julafton, man kan koppla av och passa på och umgås med nära och kära. Och så får man godare mat, jag gillar egentligen inte julbord. Därmed inte sagt att jag skulle ogilla julafton, jag älskar julafton och hade alldeles fantastiskt mysigt igår tillsammans med familj och släkt. Firade gjorde jag i det här sminket. Julhelgen brukar innebära ett antal sminkningar så det bäst att inte komma efter så här i början:)

Hyn
Foundation: Idun Minerals i Freja

Concealer: MAC Studio Scult Concealer

Puder: Fyrinnae Rice Powder Primer

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och Gosh Love That Beige
Ögonskuggor: Fyrinnae Shrouded In Gold och Brite Bird Killer Heels

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: Make Up Store Cake Eyeliner Black

Mascara: L'Oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Demi Babies

 

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Jag väljer nästan alltid att smink mig i rött och guld på julafton och det här året var inget undantag. Lite modigare än tidigare år tycker jag att jag var här eftersom jag valde att måla hela ögonlocket rött med Brite Birds fina Killer Heels. Gulden applicerade jag därför under ögat och lite grann i inre ögonvrån. Sen målade jag eyeliner och mascara och limmade dit Ardell Babies, en superdiskret frans som lämpar sig väl när man vill ha extrafina fransar utan att det ska se allt för uppenbart ut. Matchade mina guldiga och röda naglar gjorde jag också, men de får ni se imorgon.


Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-25 23:31:29

Snyggt! Jag gillar guld och rött på dig. Eyelinern var jäkligt säker måste jag säga. Du är bra!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-25 23:35:09

Sminkan: Tack! Jag med, jag gillar guldigt smink mer än silvrigt, just nu af... Men tack, vad roligt att du tycker det:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-27 08:24:53

Vad fint! Och den där jäkla eyelinern som jag aldrig kommer få till lika bra... Hej avundsjuka!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-27 11:08:51

Chaosphia: Tack! Åh, du peppar alltid mina eyeliners så:) här valde jag faktiskt en kakeyeliner just för att det är så galet lättmålat och jag hade lite bråttom. Tycker du det är svårt att få snygga eyeliners så kanske en kaka är värd att testa. Hållbarheten är dock inte lika bra som med gel...

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-27 15:59:55

Superfint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-27 16:12:37

kerstin: Tack tack:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela