Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jul med Glitzerland

Publicerad 2011-12-22 19:54:38 i NailArt,

Jag hinner ju inte med att visa alla julmanikyrerna under julen. Kris och katastrof! Bloggen håller på att implodera av alla inlägg som skrivs men inte publiceras. Det här är en manikyr jag hade typ i måndags den här veckan. Eller söndags? Minns inte. Den är alla fall inte samma som jag har nu. :D
Jag ville variera mig och inte bära rött hela tiden så jag valde att ha guld en gång. Det är OPI Glitzerland, ett kallt, lite champagnetonat guld. Tre lager av den. På ringfingrarna hade jag accentnagel á la Emma med glittret Party Hearty. Gah! Mitt inlägg med det lacket som hel manikyr ligger också i arkivet... Jag blir tokig! Det får kanske vänta till mellandagarna.
Hur som helst, det var en okej upplevelse, men inte mer, att bära Glitzerland, och jag gillar egentligen inte accentnaglar för det blir så osymetriskt. Fint på andra men inte min grej, som konadstämplar och myckat annat som jag fallit för när jag sett andra ha det men inte riktigt velat se på mina egna händer. Inte långa stunder alla fall. Det här hade jag ändå ett tag, mer än 24 timmar. Måste ändå säga att det var skönt att ta av det. ;D
Bilderna är som de är. Det snöade när jag tog dem. Det är lite olika ljus på klickisarna så man kan få en bredare bild. Annars finns inte så mycket att säga. Nedan kan ni se en bild på var jag är och man kan se snöflingorna falla! Häftigt!

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-22 21:01:15

Åh så mysigt det ser ut! Naglarna är jättefina!

Postat av: feline
Publicerad 2011-12-22 23:03:32

Jag kommer förbi! ;D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-23 00:07:43

Kerstin! Ja, det är ganska mysigt faktiskt.



Feline! Gör så!

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-12-23 00:24:57

Åhh, vad mysigt det ser ut! / Miss Pussy <3

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-23 09:19:36

Miss Pussy! Ja, jag har mysigt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-23 12:51:58

Buhu, vad likt det är mina naglar som jag har just nu. Fast jag tycker mina är fina, jag gillar Party Hearty... Vilken julstämning det verkar vara hos dig. Fast nu har det kanske smält? Det är 7 grader här, inte roligt...

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-12-23 13:35:17

Åh snö!! Snön vi fick i Norrköping regnade bort igår:( Fast jag ska fira jul uppe hos morbror i Stockholm, kanske finns det något vitt på marken där. Vi får se:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-23 16:27:44

Vad kul att få se en bild på din stuga! :D

Postat av: CC
Publicerad 2011-12-24 08:18:18

God Jul! Har ni sno nu allltsa?

Har ska det bli +25 C pa julen, I love it

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-24 10:09:00

Emma! Äsch... Alla julnaglar blir lite lika.



Sanna! Ja, nu på julafton är all vår snö också borta.



Chaosophia! Ja, den är lite söt, va! :D



CC! Nix, ingen snö. +10 och sol!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela