Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits Hestia

Publicerad 2011-12-09 06:13:00 i Naglar - holografiska lack,

Holofredag och dags för något ur arkivet. Ni ser att alla bilderna är tagna i solen och här i Stockholm regnar det idag. Dessutom är det så tidigt på morgonen att jag lika gärna kunde varit uppe på natten. Kolvart ute. Kolsvart, snöblandat regn och starka vindar. Känns lockande att gå ut. Jösses, vad vinden tar i. Man hör hur det skallrar i fönstren. Jag måste nog hitta rätt på min läderrock för annars kommer jag vara blöt inpå bara skinnet när jag kommit fram till bussen, inget paraply skulle överleva de här vindbyarna.  Nå, det är ju inte lokalt väder vi ska prata om utan holografiska lack. Lila holo är inte så unikt men Hestia balanserar på gränsen mellan lila och rosa. Lite blåbär i mjölk. Kraftigt holografiskt men mindre spännande än de mer kraftfulla nyanerna i kollektionen. 
Kraftig holografisk effekt, tre lager lack. Det enda negativa jag har att säga om Hits holografiska lack är att de är "fluffiga". De kräver tre lager och när man använt dem några gånger ser man tydligt att mängden minskat i flaskan. Jag har använt den orangefärgade Demeter tre gånger och det är verkligen en tredjedel borta ur flaskan. Man kan alltå räkna med en 9-10 manikyrer med dem innan de är slut. Jag känner mig lite oroad av det och funderar på om jag ska köpa backuper av alla eller nöja mig med de jag har nu och lita på att jag inte hinner använda upp dem. Tror det blir backuper av de största kärlekarna faktiskt. Jag kommer aldrig unna mig att använda dem annars. Hestia kanske jag kan klara mig utan en extraflaska av för jag kan tänka mig att jag använder henne en gång om året, max, och då klarar jag mig i tio år.
Färgen är fin, lite annorlunda från andra ljuslila hololack jag har så den kan nog kallas unik. Det jag gillar mest är dock att den är så holografisk. Oerhört tydliga regnbågar. Hits gör verkligen en superkollektion med No Olimpo. Jag rekomenderar dem varmt, allihopa. De finns att köpa från Llarowe och eftersom jag vet att frågor om frakt alltid kommer upp så kollade jag faktiskt min order och jag betalar $11 i shipping för sex lack. Mycket bra fraktpriser alltså.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-12-09 07:59:30

Farligt att de tar slut så snabbt, de är ju farligt fina! Och jag tänkte precis fråga dig om frakten =) Nu ska jag våga beställa snart!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-12-09 10:53:44

Härliga regnbågar!

Undrar vad frakten kommer bli när jag beställer en flaska vardera av i princip halva sortimentet :p Tror jag ska maila och fråga det först :)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-09 11:23:31

Väldigt vackert!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-12-09 13:13:02

Fint!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2011-12-09 15:12:40

Jag skickade efter 11 lack från Llarowe igår och frakten hamnade på 16,76 dollar, helt ok! Någonstans under beställningen stod det att första lacket kostar 2,59 dollar i frakt och att det sedan läggs på 0,87 dollar för varje lack utöver det.

Jag längtar efter att få hem dem! Jag har suktat efter No Olimpo-lacken ända sedan jag såg dina första bilder på dem!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-09 17:18:44

Jag gillade inte denna. Jag gillar nog inte rosalila lack...

Postat av: Emma
Publicerad 2011-12-09 18:29:48

Vackert :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-09 18:46:37

Kerstin! JA, köp hololack!!!



Cactus! Ja, det kan man ju verkligen fråga sig...



Annie! Ja, det är helt okej.



Sanna! Ja, rät okej alla fall.



Nageldraken! Ja, de har verkligen bra priser på frakten!



Emma! Nej, tänk dig att någon tvingade dig ha varannan nagel i det här och varannan i orange... :D



Emma! Ja, helt okej.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-11 14:39:47

Jag gillar verkligen inte det här, samtidigt som jag är lite småförtjust i beskrivningen av blåbärsmjölk. Fast det var nog lite för rosa för min smak alltså, jag mår nästan dåligt.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-11 15:37:04

Chaosophia! Okej, det var illa... Jag mår inte dåligt av den men kommer nog inte köpa en back up heller. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela