Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits Hefesto

Publicerad 2011-12-06 22:36:00 i Naglar - holografiska lack,

Hefesto är ett överlack, som jag har förstått det, och jag provade det som ett sådant. Det är här ett lager av Hefesto över Siberian Nights från OPI. Det är inte helt jämnt, det ger en liten mjölkig känsla på naglarna och släpper inte igenom basfärgen helt, men det hade man väl knappast trott heller. Det är ungefär likadant som mitt eget holografiska frankenöverlack med Spectraflair i både utseende och effekt. På bilderna ser ni hur det blir med blixt eftersom det inte fanns någon sol alls. Jag ska någon gång prova Hefesto ensamt för jag tror den kan funka så med.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-07 05:44:54

Mycket fin holoeffekt. Fast alldeles för täckande för att vara ett överlack såklart...

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-07 07:05:15

Emma! Det är inte så stor skillnad på det här och på det jag gör själv, men det är klart, det jag gör själv kan man ju reglera som man vill. :D

Artemis i den här kollektionen är dock skirare men med en annan typ av partiklar. grövre så mer scattered än linear.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-07 10:54:53

Jag tror faktiskt att jag föredrar holoöverlack bättre än just hololack. Inte för att jag har haft någon bra bas att testa ditt överlack än, men jag gillar valfriheten med det!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-12-07 14:53:35

Det ser skirt ut så det vore kul att se ensamt. Jag tycker om känslan och färgen på dina bilder men eftersom jag vanligtvis inte är så förtjust i mjölkighet vet jag inte säkert.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-07 17:48:54

Chaosophia! Ja, det är ju smidigt att kunna göra allt till holo!



Kajalen! Nej, och den är ju tänkt som överlack så den kanske blir problematisk att ha ensam.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-07 21:18:38

Det väldigt läckert ut!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-07 22:04:25

Regnbågarna ser fina ut, men ditt egenfrankade holo funkar nog bättre :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-08 07:34:41

Annie! Det är tjusigt!



Kerstin! Alla fall lika bra. :D

Postat av: Christel
Publicerad 2011-12-08 21:59:29

Rekommenderar 2 lager utan färgat underlack. Döljer ev missfärgningar och ger en verkligt cool effekt. Både ovanligt och något som fungerar på arbetet. Tycker personligen det är mycket intressantare att bära på det viset. Excellent hållbarhet också, oförändrat efter 5 dagar. Rekommenderas!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-09 06:19:02

Christel! Ja, jag tror jag ska testa det så.

Postat av: B R O W N S U G A R
Publicerad 2011-12-09 21:19:19

Gud vad fint :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-10 08:27:50

Brown Sugar! Ja, inte dumt alls.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela