Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Finger Paints Mulberry Madness

Publicerad 2011-12-12 06:21:00 i Naglar i rött,

Ännu ett rött lack med glitter i. Visst är det vackert med de här lacken! Jag älskar dem året runt egentligen, de är fantastiska på sommaren när solen verkligen ger glittret en chans att komma fram, men av någon anledning blir det oftast på vintern, till jul, som lacken verkligen får komma fram och visa upp sig. Idag är det Finger Paints Mulberry Madness som var del av Finger Paints julkollektion förra året. Det är lite mörkare än de flesta andra röda jellylack med glitter som jag har. En riktigt djup och fin färg med ljusare röda glitterpartiklar. Lacket är på gränsen till vampigt faktiskt. 
Att glittren är ljusare ger det en lite syltig känsla, tycker jag. Det är ett utmärkt lack, det ni ser är tre lager och det var enkelt att måla med det. Det har självklart varit med förr på bloggen, här är en länk till det inlägget, och jag var väldigt förtjust när jag använde det då också. Precis som då så har jag även nu generöst med överlack för det har en tendens att torka lite matt annars. Med överlack blir det smaskigt och gnistrande och glasklart. Om det finns att få tag på nu? Jag vet inte, kanske på eBay. Det kan vara problematiskt med dessa LE-kollektioner och det är dessutom ett märke som inte finns på den svenska marknaden. Jag fick mina lack från förra årets julkollektion via en swap.

Kommentarer

Postat av: Cristina@PeeB4Polish
Publicerad 2011-12-12 10:13:54

Super nice polish! I loooove all these posts with Xmas manicures/polishes. :)

Postat av: Anna
Publicerad 2011-12-12 10:35:49

Hej. Har du nå tips på en bra nail remover, är ett sju H-vete att få bort lack med mycket glitter i?

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-12-12 13:21:59

Riktigt, riktigt snyggt! Jag gillar den syltiga looken. :-)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-12-12 17:51:24

Jag gillar den lite mörkare nyansen på det här!

Postat av: Emma
Publicerad 2011-12-12 17:54:26

Härlig färg :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-12 18:20:52

Som sylt med glitter i. Jag tycker att Fairy Blood är finare. Låter ju självbelåtet, men du fattar:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-12 18:21:48

Cristina! yes, it is a great theme. I feel like I'm getting more in a christmas mood.



Anna! Jag använder Depends blå eller Ciens från Lidl.



Nailtastic! Ja, jag med!



Roxcat! Ja, den är himla fin!



Emma! Det är det!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-12 18:58:46

Så glittrigt och vackert!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-12 20:10:10

Annie! Det är ljuvligt!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-12 23:01:00

Jag gillar! Jättemycket.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela