Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fairy Blood med liten glitteraccent

Publicerad 2011-12-12 14:00:00 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Helgens och dagens naglar, Fairy Blood från BB Couture med en liten glitteraccent med Viva la Diva Nr 11. Egentligen skulle ringfingernageln ha målats enbart i guld men jag pratade med Sminkan när jag målade och var alltså lite tankspridd så det glömdes helt bort. Ringfingernaglarna fick istället toppas med ett lager guldglitter, blev ju också fint. Fairy Blood har jag målat två lager med, det är lite ojämnt på sina håll men jag orkade inte tre lager. Lacket är en blodröd jelly med glitter i. De är likt Ruby Pumps, men jag gillar nog egentligen RP bättre, den känns mycket glittrigare. En klar fördel med Fairy Blood är dock att den inte har den knottriga ytan som vissa glitterlack så oattraktivt stoltserar med, med ett lager Poshe så känns ytan hyfsat slät och lacket hade då dessutom en bra torktid. Inga klagomål på Fairy Blood alltså, det är bara inte riktigt min tekopp, jag föredrar skimmer framför glitter i 9 fall av 10. Minst.

Kommentarer

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-12-12 17:50:43

Det ser väldigt fint ut iaf! Och glitteraccenten funkade bra ovanpå det röda också.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-12 18:19:14

Jag önskar jag hade min flaska Fairy Blood hemma men mamma hävdar att hon inte bara lånar den utan har fått den. Hoppsan... :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-12 18:19:38

roxcat: Tack! Ja det tycker jag med, men kontrasten hade ju blivit större om den nageln var helguldig...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-12 18:21:44

Sminkan: Missade din kommentar. Ja du hårda bud. Du kanske ska köpa en ny?

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-12-13 11:07:57

Finfint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-13 17:15:04

Kerstin: Tack:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela