Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Snow Globe

Publicerad 2011-12-28 08:50:00 i Naglar - glitter för layering,

Nu börjar det bli dags att planera nyårsmanikyren, eller vad säger ni? Jag brukar ha blå naglar på nyår och i år hade jag tre heta kandidater, Blue Years Eve från China Glaze, eventuellt med glitter över, Scyscraper, även det från China Glaze eller kanske Deborah Lippmanns Across the Universe. Dessvärre har jag inte kunnat hålla mig ifrån vare sig Blue Years Eve eller Scyscraper så här före nyårsafton så jag borde ta AtU. Vi får se vad det blir men det jag bär på bilderna blir det alla fall inte. Nej, det är inget fel på den manikyren, men jag har inte med mig Snow Globe hit så just exakt detta kan jag inte återskapa. 
Snow Globe är en re-release som kom ut första gången med kollektionen 50 Speciality Colors som är några år gammal nu och så nu, igen, med Let it Snow, China Glaze julkollektion 2011. Det är ett glitterlack med glitter i olika pastellfärger. Det reflekterar rosa, ljusblått, gult och mjukt orange och lite grönt. Väldigt fint i flaskan och väldigt trevligt ovanpå t.ex Blue Years Eve som jag har här. Det fördelar sig ganska jämnt på nageln och det jag har här är två lager över min befintliga blå manikyr. Det krävs ett rejält lager Seche Vite för att göra manikyren slät men det är ju inget ovanligt. Det är lite spräckligt och oroligt, som alla multifärgade glitter, men det funkar en kort stund för mig, jag kan till och med tycka det är festligt. Tjusningen klingar dock av snabbt. Men visst är de sött nog för att jag inte ska ångra inköpet.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-12-28 10:42:43

Jag har sett Snow Globe i olika kombinationer och inte blivit övertygad om nått av dem. Det här var ju däremot hur snyggt som helst! Nu hamnar nog Snow Globe på listan iaf :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-12-28 11:23:31

Åh, hade helt glömt bort Snow Globe, måste leta fram det och testa. Din kombo var himlans vacker!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-28 11:39:28

Urtjusigt! Jag gillar kombinationen, men röstar för lite mörkare till nyår. Själv funderar jag mest på grönt, guld eller silver. Eller kanske blått, kanske med lite holo-topp.... Mycket svårt val!

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-12-28 13:26:55

I löööve Snow Globe!

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-12-28 15:15:00

Hade inte ens tänkt på nyårsmanikyr men det måste jag ju göra. Gillar verkligen den här kombon, det isiga blå lacket, superfint! Måste nog också omvärdera om jag behöver Snow Globe.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2011-12-28 15:23:21

Snow Globe ser riktigt tjusigt ut! Jag funderar på Chanel Black Pearl i någon kombination inför nyår...

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-28 17:09:01

Åh vad snyggt! Jag behöver nog snow globe iaf då.. :) Jag funderar också på AtU, men sen kanske tänkte jag att eftersom jag ska ha mörka kläder och det lär vara ganska mörkt där jag är så kanske jag ska gå för silver... Ack vilka svåra val man måste göra här i livet.. ^^

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-28 18:51:07

Oj vilka glitterbomber, klar nyårskänsla...

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-12-28 19:09:53

blått brukar jag också ha på nyår, och det blir nog det detta år också:) detta var jättefint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-28 22:40:28

Cactus! Det är rätt snyggt faktiskt. Jag trodde egentligen inte att jag skulle gilla det alls.



Nailtastic!! Ja, jag gillar kombinationen. Inte unik för mig men absolut en av de snyggare.



Kerstin! Ja, AtU är mörkare. får se vad det blir...



Sarah! Ja, den är fin.



Nailspotting! Ja, det här blå är ett av de bästa blå jag äger!



MNPO! Låter läckert!



Annie! Ja, silver låter som en bra idé!



Emma! Ja, jag tycker det! Har sparat inlägget tills nu från jag gjorde den här mnaikyren i november. :D



Sanna! Nyåresaftonen är blå i mina ögon!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-29 09:05:38

Väldigt fin kombination! Jag kommer inte riktigt överens med SG på mig själv... jag försökte fixa en manikyr med den för några veckor sedan, men det åkte av innan jag ens hann fota det. Japp, så illa var det.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-29 13:57:09

Chaosophia! Det blir ju väldigt spräckligt.

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-12-31 11:12:55

Ursnyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela