Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Ruby Pumps

Publicerad 2011-12-13 07:17:00 i Naglar i rött,

Ruby Pumps är ju ett klassiskt lack. Alla älskar det. Jag tycker det är väldigt vackert, även om det enligt mig finns ännu mer lockande lack i rött med glitter i. Mitt problem med det här lacket är dock inte på något vis utseenderelaterat. Ruby Pumps har ett problem. Det torkar aldrig på mig. Det roliga är att jag hört vissa som har det här problemet och andra som inte har det. Väldigt underligt, säger ni nu. Nej, självklart kan det vara beroende på när man köpt sin flaska. RP finns både i gammal kemisk härlig formula och i den B3F-formula vi alla lärt oss leva med. Båda mina flaskor är köpta efter att China Glaze blev B3F. De köptes dock med mer än ett år emellan. Det här är min flaska som köptes senare, tillsammans med julkollektionen Sleigh Ride, ni vet, den med Emerald Sparkle. Jag hann inte märka om det torkade lika långsamt som min första flaska (köpt 2007)för jag sabbade den här manikyren när jag fotade den.  
Ruby Pumps är ett rött jellylack med ljusare röda glassfleckglitter. Det är ett väldigt fint lack men det finns så många dupes som är lika fina eller finare och många av dem har bättre egenskaper vad gäller torktiden. Alla fall om man som jag ha ren segtorkande flaska. Faktum är att det i bloggen finns en enda gammal bild på Ruby Pumps men jag har målat med det säkert tio gånger. Alltid med samma resultat. Jag har fått göra om min manikyr.


Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-12-13 08:23:20

Jag är inte helt säker men jag tror Ruby pumps torkades på mig.

Jag ligger lite efter i mitt bloggläsande men vilket klockrent tema! Jag har älskat nästan alla lack ni visat och då är inte rättigheter grej :-)

Ska hänga på med ett eller ett par inlägg.

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-12-13 08:37:12

Konstigt det där - min RP är jätesnäll. Torkar så fint så. Och jag älskar det. Det är ju rött. ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-13 08:53:48

Jag tycker att Ruby Pumps är riktigt fin och dessutom torkar den på mig:) och min flaska är köpt i samma kit som din. Kanske är som med Zoya att handtemperaturen avgör...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-13 09:44:11

Jag har kommit till att avsky Ruby Pumps faktiskt. Minns att jag älskade det första gången jag lackade med det, men hatet kom dagen efter när jag insåg att det aldrig skulle härda på mig. Dessutom käkar det typ 4 lager överlack för min del, vilket inte är acceptabelt.



En rolig grej är väl att jag inte använt min RP sen 2008. Det finns finare och bättre lack där ute!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-12-13 11:07:37

Det är ett mycket snyggt lack! Det var ett tag sedan mitt var framme, men nu blir jag sugen!

Postat av: Evelina
Publicerad 2011-12-13 12:41:07

Sådärja :) Min flaska torkar utan problem! Lustigt att det kan vara så olika...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-12-13 14:37:14

Jag äger ju inte Ruby Pumps, vilket förmodligen är ovanligt i vår skara. :-) Det är ju vackert som tusan, men jag satsar nog hellre på någon dupe med bättre egenskaper.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-13 18:54:42

Kajalen! Visst är det kul med lite jullack!



Mrs Data! Det är mycket underligt. Men jag har en teori om att formulan förändrats. Jag tror att det som jag använt, det jag köpte först, är segare än det från Sleigh Ride. Nu pajade jag manikyren innan jag hann testa den teorin.



Emma! jag har ju en teori om att mitt äldre lack torkar segt men Sleigh Ride lacket snabbare, jag bara råkade paja det innan jag hann testa det den här gången.



Chaosophia! Det gör det! :D



Kertin! Ja, ta fram det.



Evelina! Ja, visst är det. Och orättvist.



Nailtastic! Ja, det är klokt. Det finns så många vackra...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela