Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Jolly Holly och Nubar Golden Glow

Publicerad 2011-12-23 22:21:18 i Emmas NOTD i blått och grönt,

Här kommer de efterlängtade gröna naglarna, Jolly Holly med en halvnageltopping av Nubar Golden Glow. Jag bar dessa naglar förra helgen och måndagen och var alldeles suveränt nöjd dem.

Jolly Holly är mitt favoritjulgröna lack. Jag vet att ni är många som svär vid Emerald Sparkle men jag föredrar ju skimmer framför glitter nästan jämt. Juletider är dock glittertider även för mig, jag har glittrat mer de senaste veckorna än på hela året. Nubar Golden Glow är ett prismatiskt glitter i en gulaktig bas. Den ser guldig ut i flaskan men blir mer silvrig på nageln. Just den där silvrigheten irriterar mer. Det är ett skitfint lack, verkligen. Dock klickade jag hem dess silvriga syster, Silver Sparkle samtidigt som jag köpte denna och till min stora irritation är de nästan identiska. Inte helt dock, varför jag vägrar att ge bort Silver Sparkle.

Det ni ser är hur som helst två lager Jolly Holly ett lager Golden Glow och så Poshe som överlack. Det är betydligt tätare med de små glitterpartiklarna än med de stora. De stora måste man gräva runt lite efter och liksom placera ut dem. Lite störande men slutresultatet blir fint så jag kan leva med det.

Här är det galet ojuligt ute och väldigt många plusgrader, men jag tänkte att jag kunde visa några julbilder inifrån vårt hem. Erik är julpyntsansvarig hos oss och i år har han överträffat sig själv med ett modelltåg som kör kring vår lilla minigran. Tidigare idag så roade han sig med att bygga broar av julklappar och jag tyckte det blev riktigt fint så jag tog några bilder. Men den avslutningen tänker jag gå och ägna mig åt min julmanikyr. God jul åt er alla fina läsare!

Kommentarer

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-12-23 23:12:56

God jul!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-23 23:26:57

Mrs Data: Tack detsamma:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-23 23:43:40

Äntligen kom de! Jättesnyggt! God Jul min favoritmedbloggerska!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-24 01:46:43

Skitsnyggt!

Postat av: lepidopteria
Publicerad 2011-12-24 09:28:55

Gorgeous!

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-12-24 09:39:12

Jättedundersupersnyggt! Måste komma ihåg till nästa jul!

Ha en god jul och må katterna få en kul stund med omslagspapperen!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-24 10:31:25

Vilket fin julpynt :)



Manikyre är också superfin! Det Nubar-lacket måste jag skaffa. God jul Emma!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-12-24 11:10:47

Supersnygg kombination! God jul! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-25 23:58:16

Sminkan: Visst vet du, bättre sent än aldrig:) Tack detsamma!



Chaosophia: Tack så mkt!



lepidopteria: Thanks!



Vikab: Tack, vad roligt att du gillar:) Det fick de säkert, men inte hos mig. Min pålle fick en ny grimma och en massa godis, inget omslagspapper dock... God jul till dig också!



kerstin: Tack! God jul på dig också Kerstin!



Cactus: Tack, vad roligt att du tycker det. Tack detsamma!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela