Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Emerald Sparkle

Publicerad 2011-12-13 17:17:00 i Naglar i grönt,

Eftersom jag började dagen med att visa Ruby Pumps så kan jag väl passa på att visa Emerald Sparkle också. När Emerald Sparkle släpptes så var det i en liten minikollektion av tre lack, Ruby Pumps och Tinsel var de andra två. Sen har det kommit en andra version av Emerald Sparkle som tyvärr inte ser likadan ut som originalet. Det här är den första versionen av lacket, en mörkgrön jelly med lite ljusare gröna glitter. Det är otroligt vackert och helt klart ett av lacken på min topp 20. Jag älskar det och har hittills inte hittat något liknande lack som är vackrare än det här. Det är magiskt!
Två flödiga lager av lacket. Inga problem med torktiden. Det är en dröm att måla med. Vad säger ni, är den inte en favorit för er med? Eller har ni hittat något som kan övertrumfa den i den gröna glittergruppen?
Dagsljus
Dagsljus
I lampljus
I lampljus

Kommentarer

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2011-12-13 20:18:22

Helt otroligt vackert lack! Jag kan inte sluta titta på dina bilder.

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-12-13 21:01:30

Ursnyggt! Jag gillar ju gröna glitter. Dock tycker jag nog att Glittering Garland från årets julkollektion av CG är väldigt snygg också... Fast jag kan ha den mindre tjusiga versionen av Emerald jag jämför med, tycker din ser glittrigare ut här.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-13 21:10:51

Åh vad fint, jättebra bilder dessutom! Nepp, har inget som övertruiumfar, men målar ju sällan med glitter...

Postat av: Linda
Publicerad 2011-12-13 21:24:48

Gud, så läcker! Den hamnar genast på min shoppinglista! =)

Postat av: Aila
Publicerad 2011-12-13 21:38:36

Älskar't!



Kan du ge mig vad jag ska göra med mitt Seche Vite som börjar bli seeeg? Hjälp mig tack ;))

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-13 22:18:23

Hum hoom. Jag funderar lite på om jag kanske har en annan variant eftersom jag inte köpte min i någon trio, men jag har ändå för mig att trion kom någon vecka senare eller så på H2T där jag minns att jag beställde den!

Jag var tvungen att titta på bilderna jag tog nu senast när jag bar det, men ditt är fan finare. Det ser minst lika glittrigt ut dock, men ditt har mycket mer djup! Fuskigt. Du kanske hade fler lager överlack på iofs? :o Jag hoppas nästan på det så jag slipper bli avundsjuk!



Och nej, jag vet nog inte heller något som är finare i den här genren!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-12-13 23:59:27

Ett av de snyggaste gröna lack någonsin! <3

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-14 06:20:00

Brilliant! Jag älskar det här lacket. Det är galet vackert.



Vikab! Den är fin men inte lika mycket djup i den. Finns många fina gröna glitter, men i min värld är det här den mest utsökta av dem alla!



Emma! Sant, men jag räknar det ändå som en röst på ES. Du har ju inte känt behovet att köpa någon annan variant av det så då måste ju det här lacket motsvara alla krav och förväntningar.



Linda! Ja, där hör den hemma!



Aila! Droppa i Seche Restore. Det är räddningen för alla lack som tjocknat och gör Seche Vite till en minst lika bra upplevelse som när man fört öppnar flaskan. :D



Chaosophia! Alla mina bilder är inte lika bra. De jag tog förra julen ser inte alls lika glittriga ut. Jag klämde in lampbilderna också, för att visa hur det ser ut inne i elljus för jag trodde inte när jag fotade att utomhusbilderna blev bra nog. Sen när jag redigerade blev jag riktigt glad för de var bättre än några bilder jag tagit på ES tidigare. Yay för nya kameran!



Sanna! Ja, det är det!



Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-12-14 09:17:34

ES är så himla fint! Det lacket saknas i min samling!

Postat av: Angelica
Publicerad 2011-12-14 13:03:28

Säger samma som till Annie, ser ut som ädelstenar på naglarna:)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-14 21:06:25

Vilka fina bilder du fick till på detta lacket! Otroligt snyggt! :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-14 22:08:43

Annie! Det är ett oerhört snyggt lack!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-12-15 21:35:16

Alltså... de är ju fina att titta på, både detta och Ruby Pumps men jag kom inte överens med något av dem faktiskt. Nåt med formulan. Jellybasen som kräver många lager och glitterpartiklarna som jag upplevde som väldigt knottriga. Tyvärr, för de är väldigt fina, båda två!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-16 06:52:27

Makeupoholic! Vad synd... För mig räcker två lager av ES, ett om jag har korta naglar, och så två lager SV. Blir liksom ingen skillnad från andra lack. RS däremot... Gah! Den är förskräcklig.

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-12-16 20:42:50

This is one of my favorite polishes ever, looks so perfect on you!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-16 22:24:39

Nicole! It is one of my favourites too!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela