Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blind Love och Sultry Red

Publicerad 2011-12-11 18:08:19 i Emmas NOTD övrigt,

Även jag ska såklart visa lite julmanikyrer denna första dagen i vårt jultema. Denna manikyren gjorde jag förra helgen när jag fortfarande tyckte att det var lite tidigt att spinna loss med de riktga julmanikyrerna. Den här varianten är ju ljus metall och lite röd, mer som en adventsmanikyr och skulle såklart kunna passa som julmanikyr för den som inte riktigt känner sig komfortabel i julrött.

Lacken jag bär här är Blind Love från BB Couture och Sultry Red från Nubar. Två finafina lack, Sultry Red är dock betydligt hållbarare än Blind Love, som den sjätte dagen började flaga rejält och redan efter ett par dagar var lite kantstött. Inget alarmerande dock. Båda täcker med två lager och är trevliga att måla med. Sultry Red är helt min typ av röd, jag älskar röda skimmer! Även Blind Love är himla fin, jag gillar att det liksom är ett mellanting mellan guld och silver och att den är så pass neutral, det känns som om den klär de flesta...

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-11 18:17:22

Båda lacken är jättefina. Sultry Red är verkligen helt underbar. Och så bra att måla med.

Postat av: Polityr
Publicerad 2011-12-11 18:21:32

Sultry Red åkte just på min önskelista. Tack för tipset!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-11 18:33:59

Båda lacken är jättefina!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-11 19:10:27

Sminkan: Ja det är de verkligen. Sultry Red är drömbra, det är alla lacken i den kollektionen, iaf de skimriga:)



Polityr: Där kan den mycket väl vara, det är ett skitsnyggt lack och dessutom extremt bra formula. Hoppas att du får den:)



kerstin: Ja det är de faktiskt, jag gillade detta...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-12-11 20:12:28

Gah, jag måste skaffa Sultry Red tror jag! Det ser fantastiskt ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-11 20:25:07

Nailtastic: Ja det måste du nog:) Alla skimmerlacken från Risque Red-kollektionen är grymma och klart värda att äga! Kanske krämisarna med, men de har jag inte, är inget fan av röda krämlack...

Postat av: Emma
Publicerad 2011-12-12 17:57:19

Juligt :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-12 22:56:19

Sultry Red ser ruskigt läcker ut!

Postat av: Christel
Publicerad 2011-12-13 20:59:30

Ojdå! Som julgranskulor! Måste provas. Har inte Sultry Red, men a-england Perceval eller Zoya Isla kan nog agera stand in...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela