Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Neeka

Publicerad 2011-08-20 18:30:03 i Naglar i lila,


Jag föll ju inte för Nimue som jag just visade så jag swatchade vidare och valde ännu ett av lacken i lila från Zoya Mirrors. Cindy på Le Polish Boutique, där jag köper Zoya, säger att Neeka är storsäljaren. Jag förstår inte varför. Det är en mörkt grålila, lite dammig, med guld glassflecks. Den är inte i närheten av de sparkle-glassflecks som vi sett i Sparkle-kollektionen, Flames-kollektionen, Glitterati, Sunshine från i somras och i vissa lack från t.ex förra höstens kollektion Wicked. Den här är så matt och tråkig i jämförelse. Sen är ju många tokiga i lila och kanske älskar den av den anledningen. Det är inte min sorts lila så den kan inte ens kompensera på det sättet. Tyvärr. Faktum är att jag,efter att ha swatchat hela kollektionen idag på förmiddagen, inte hittade ett enda av lacken som levde upp till de glassflecks som Zoya släppt tidigare. Synd, för det finns ingen som kan göra glassfleck bättre än Zoya. Ni ver ju hur mycket jag älskar Zoyas lack men den här kollektionen är inte i deras vanliga standard.

Två lager på bilderna. Inget bas- eller topplack.

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-20 18:49:21

Va??? Jag tyckte de här 2 lila du visade nyss är snygga !!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-08-20 19:04:35

Hmm jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska köpa detta. Borde kanske klicka hem lack från deras förra kollektion istället...??

Postat av: Fabulous Nails
Publicerad 2011-08-20 19:20:49

Likte den fargen!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-20 19:34:51

Liza! Ja, vi är alla olika...



Lina! Stryk den och köp från de andra kollektionerna.



Fabulous Nails! Ja, många gör det. den är ju inte ful men i mina ögon inte i normal Zoya-klass. :D

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-08-20 20:06:32

Jag förstår om du är besviken om du jämför med de sparkles lack som zoya gett ut på sistone. En sparkles lack i samma färgskala som det här skulle bli helt fantastiskt. Så jag förstår inte riktigt varför de tonat ned dem. Men jag tycker ändå att både Neeka och Nimue är otroligt fina och jag kommer troligtvis att köpa dem. Men det är bara för jag älskar den typen av lila.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-08-20 20:49:35

Nämen...! Jag tycker ju även detta är fasligt snyggt! Vi har olika smak när det kommer till lila helt enkelt :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-20 21:39:08

Veronica! Ja, jag läste hos Cactus att de hade samma finish som Zoyas glassfleck brukar ha så jag hade förväntat mig mer...



Makeupoholic! Ja, det måste vi ha. :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-20 23:33:50

Ja det är ju en mycket mer höstig variant av deras normala finish. Mer glitter än glassfleck, typ... Jag gillar den ju ändå, fast har fortfarande inte riktigt kommit över det lila skimret som försvann :p

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-21 07:39:03

cactus! Ja, jag jämför ju lite med förra årets Wicked också, där fanns ju lika gnistrande skönheter som i sommarkollektionerna men med djupare färg. Om Neeka varit i närheten av Julianne hade det inte varit fel.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-08-21 09:58:27

Mja.. nja, meh. Jag vet inte .. Jag fastnar inte riktigt för detta, så var det du visade just innan lite finare tycker jag :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-21 12:00:35

Honi! Du menar Nimue? JAg är inte förtjust i någon av dem men Nimue är klart bättre.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-08-21 12:58:02

Jajjamen Nimue menar jag, tycker den var finare än denna absolut.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-22 00:45:19

Jag förstår inte riktigt varför denna är storsäljaren ur kollektionen, men nog tycker jag att Neeka är fin! I alla fall på bild. Jag är lat, och har inte testat mitt än.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-22 06:41:11

Chaosophia! Den föll mig inte alls i smaken. Men jag har ju inte betalat den så jag ska inte klaga.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela