Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Midori

Publicerad 2011-08-30 06:24:00 i Naglar i grönt,


Ni märker att det bara dråsar ut inlägg nu, va? Jag försöker minska det där arkivet, ni vet. Jag försöker ju regelbundet få ner det lite och jag tycker det är ett bra tillfälle nu när hösten har kommit (äntligen!) att göra av med lite av sommarens lack. Zoya Midori såg jag hos Pamsan och tyckte att var så himla fin. Jag köpte en och insåg snabbt att den har samma problem som China Glaze Cha Cha Cha. Det är inte min typ av grön. Björklövsgrönt med guldskimmer låter ju ljuvligt men det är sällan jag vill bära det och särskilt inte någon längre stund. Lacket har annars utmärkta egenskaper. Det här är två lager som torkade snabbt och hade fin glans även utan överlack.

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-30 07:33:11

Jag älskade ju Cha cha cha :-)

Begriper inte hur du hinner fylla arkivet som du gör. Jag tycker att jag lackar om naglarna ofta

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-08-30 08:28:00

Det där är en av mina gröna favoriter. Men det är ju som du säger, alla toner passar inte alla.



Fick en lektion i japanska av min äldsta dotter när jag bar det första gången också, så nu vet jag att Midori är japanska och betyder just grön. Jag som trodde det var döpt efter likören...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-30 08:46:48

Björklövsgrönt (så passande beskrivning!) är inte heller min kopp te, tyvärr. Fint i teorin, men jag trivs inte så bra i det.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-30 08:54:03

Jag älskar det här, helt min typ av grön :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-08-30 09:14:58

Åh, jag tycker det är så fint. Men jag älskar nog alla gröna nyanser...och jag håller med Kajalen, hur sjutton hinner du? Jag lackar om så ofta jag bara kan och ändå får jag aldrig något arkiv. Vill också ha ett arkiv. :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-30 09:45:07

Mycket fint!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-30 13:43:10

Skönt ändå att ha ett arkiv att välja och vraka ur de dagar man är för lat för att beskära bilder, eller ens föra över dem från kameran. Jag vet att jag hade behövt ett stort arkiv egentligen, men är alldeles för lat för att fixa det också. ;D



Midori är snygg, men jag vidhåller att CCC är snyggast när det kommer till dessa guldiga björklövsnyanser.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-08-30 16:49:33

Alltså, det är fint men ändå lockar det inte. Vet inte varför för i teorin "borde" jag gilla det. Jag har blivit bortskämd:P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-30 18:34:11

Kajalen! Jag är ju lite galen och kan lätt lacka om naglarna flera gånger om jag, av olika anledningar, nte blir nöjd.



Mrs Data! Och det är ju tur att vi alla har olika preferenser så de gör alla härliga färger!



Nailtastic! Precis! Kunde inte sagt det bättre själv!



Cactus! Ja, det kan jag tänka mig.



Pamsan! I teorin älskar jag också alla gröna, på fingrarna föredrar jag vissa nyanser framför andra. Men jag vill äga dem alla!



Kerstin! Ja, det är det.



Chaosophia! Jag har inte medvetet gjort ett arkiv, det bara blev så. Och det äldsta nagellacksinlägget i det är från 2008. :D



Sanna! Ja, det är nog så, vi har blivit bortskämda...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela