Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Creamy

Publicerad 2011-08-10 10:23:00 i Naglar i gult,


Fortsättningen på min random-vecka. Efter att ha slumpat fram de tre lacken i guld jag redan visat så slumpades et gult fram. Jag tycker fortfarande det är väldigt intressant att jag lyckas plocka lack ur mina minsta färggrupper med slumpgeneratorn. Flest lack i min samling återfinns i gruppen grönt tätt följt av teal, blått, rött och lila. Drar jag något lack alls ur de grupperna? Nej. Inget. Gult, brunt och guld däremot... :D 

Jag gillar ju gult så jag är inte ledsen. Zoya Creamy är ett av de solgula lacken och påminner väldigt mycket om ChG Happy Go Lucky och även H&M Being on the A-list. Jag tycker det är en härlig färg! Positiv, glad, somrig. Här ser ni två lager av lacket som är lite strimmigt på första lagret men jämnar ut sig fint sen, även om pedanten kanske vill ha tre lager, och torkar på normal tid med ett lager Seche Vite. Inga problem med den här gula skönheten.

Kommentarer

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-10 11:34:09

Härlig gul!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-10 11:51:52

Jag gillar verkligen gult på naglar, det är så glatt och roligt :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-10 12:04:05

Den här måste jag ha! Låter toppen att det kanske bara kräver två lager (jag är ju ingen pedant direkt..)!

Postat av: Olivia
Publicerad 2011-08-10 12:04:26

Var ju ett fint gult lack, inte så skrikigt. :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-10 12:11:12

Urfint! Älskar solgula nyanser!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-10 13:35:17

Roxcat! Den är inte dum!



Cactus! Ja, jag gillar också gult!



Chaosophia! Ja, den är bra på så sätt.



Olivia! Den är exakt samma nyans som ChG Happy Go Lucky, solgul.



Nailtastic! Jag med!



Postat av: Honi
Publicerad 2011-08-10 13:44:48

It's a sign säger jag, slumpen kanske tycker att du ska shoppa fler av denna slags färger ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-10 17:46:30

Honi! Eller så vill slumpen bara att jag ska anvnda dem mer. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela