Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Nail Prisms Scarlet Ruby

Publicerad 2011-08-03 12:01:00 i Naglar - duokromatiska,


Dags för ännu ett rött duokromt lack från Sally Hansen. Det heter Scarlet Ruby och skiljer sig från Amber Ruby genom att vara något mer mörkrött och något mindre polykromt. Det här är i sanning duokromt då det visar upp två färger, rött och koppar. Ett lite snävare register men mer mättad färg som kompensation alltså.


Det är täckande, här ser ni två lager, och det är lätt att måla med. Jag önskar jag kunde säga att torktiden var bra, det är den egentligen för jag har använt det förr utan problem men jag bytte överlack idag och använde Sally Hansen Insta Dri, ett överlack som rekomenderas på bland annat MUA NB. Jag måste köpt fel flaska för det är inte Insta Dri om vi säger så. Två timmar efter att jag lackade naglarna var det fortfarande mjukt nog att skadas när jag packade upp varor efter att ha handlat. OCh jag hade så klart inte fotat det innan... Jag ska aldrig mer överge mitt älskade Seche Vite... Ja, jag har ju alltid ett snabbtorkande överlack så när jag säger något om torktid är det alltså utifrån de premisserna om jag inte specifikt testat utan, något som händer ibland när jag swatchar lack.


Om vi bortser från skadorna så är det ett glansigt och fint lack med glöd. Amber Ruby är lite mer spännande eftersom det har fler färger men vill man ha ett rött lack med en lite extra glöd i sig är det här utmärkt. Lätt att hitta på eBay och fortfarande till mycket bra priser.

Och en bild på det superusla överlacket. Köp inte det här! Jag köpte två flaskor, en till mig och en till mamma. På mig torkar det inte och på henne chippar manikyren efter bara några timmar. Båda kommer vi hålla oss till SV hädanefter...

Kommentarer

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-08-03 12:48:26

Det gløder virkelig! Superfint! :D

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-03 13:03:23

detta här tyckte jag om ! bara syndjag vågar inte beställa Sally H FÖR DE ÄR JU VERKLIGEN BRA LACK !!!!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-03 13:42:23

Jag som tänkte att det kanske räckte med Amber ruby, men nu ser jag hur fel jag hade! Fast Amber Ruby ser fortfarande mycket finare ut i mina ögon. :D



Tack för varningen om överlacket! Jag har tänkt testa mig på några andra märken än Poshé framöver, och kan tack vare dig stryka detta från listan över potentiella ersättare.

Postat av: Olivia
Publicerad 2011-08-03 14:36:37

Det är för vackert för att vara sant. Åhh om bara fler nagellack kunde se ut så här

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-03 14:38:27

Solveig! Det är jättevackert!



Liza! Ja, bra lack och ganska billiga att köpa.



Chaosophia! Man måste egentligen ha ALLA tror jag. :D



Olivia! Ja, det är inte dumt.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-03 18:53:31

Det här känns som ett måste! Älskar färgen! Men det får nog vänta till nästa lön, får inte beställa något mer nu. :-)

Postat av: Wolfie
Publicerad 2011-08-03 19:35:53

Men vilket vackert lack - pampy (som min son sa när han var liten LOL) utan att vara blodrött. Snacka om vill-ha varning.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-03 22:46:25

Nailtastic! Den finns nog kvar!



Wolfie! Det är superfint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela