Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Magical Amethyst

Publicerad 2011-08-01 19:58:19 i Naglar - duokromatiska,


Okej, efter att ha läst era kommentarer till min fråga om vad ni skulle tycka om temavecka med duokromt eller holo samt random lack ur samlingen så verkar det vara så att ni är positiva till allt jag föreslår. Härligt! Eftersom jag har lite mer tid än vanligt nu när jag är ledig så tänkte jag göra det jag varit sugen på rätt länge, en duokrom temavecka. Att jag vill göra det är för att många av mina duokroma lack är just gamla godingar och jag vill helt enkelt hinna rasta dem lite. Det som får inleda den duokroma veckan är min absoluta favorit i den kategorin, Sally Hansen Magical Amethyst.

Det här lacket verkar vara närmast okänt även för t.ex MUA Nail Board. Många tror att Magicals-serien bara bestod av holografiska lack men det är inte sant. De gjorde också den här skönheten. Jag köpte två flaskor, en till mig och en till Emma, från eBay för några år sedan. Den finns såklart på bloggen sedan tidigare. Det var omedelbar och total kärlek för min del. Emma minns jag tyckte den var för skir. Jag har tre lager här och tycker inte den är problematisk alls att måla med då den torkar rätt snabbt. Den har en magisk spännvidd av nyanser, från guld till kopparrosa, rött, rödlila, lila, blått...



Mina bilder vill mest plocka upp de lila nyanserna men jag vet hur jag ska göra för att visa mer av spännvidden! Precis som med Chanel Peridot så har jag så klart det här under glas i ett armband (och en ring och massa annat...) och där ser man tydligare färgspelet på bild. I verkligheten är naglarna precis lika som armbandet. Det är verkligen helt överensstämmande till skillnad från Peridot som fick en blå dominans under glas.


Visst är det helt magiskt! Jag är så förtjust i den här lilla raringen! Så glad att jag hittade den och köpte den! Det är drottningen av duokroma lack. Och, misstänker jag, rejält svårt att hitta då det som sagt verkar rätt okänt.



Jag tänkte passa på att visa lite annat jag gjort med lack och cabochoner. Kylskåpsmagneter! Innan hade jag bara Bruce (min favorit från Hitta Nemo) och den andra fisken, men nu har jag gjort egna, massor, och jag är nöjd!

På frysen har jag de blå och lila och på kylen de röda och gröna. Min mamma har också ett lass med mina hemmagjorda magneter och det är himla roligt för man kan ju verkligen välja att t.ex matcha köket eller ha accentfärger eller vad man vill. OCh de blir ju som juveler när solen faller in genom fönstret.

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2011-08-01 20:23:59

Åh vad vackert det är, jag har bara ... två duokroma lack. Borde köpa fler för det är så fint :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-01 20:32:27

Tjusigt lack! Och vilken härlig temaveck =)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-01 20:39:57

Åh den här veckan kommer bli kul :D ...och säkert resultera i nya inköp misstänker jag ;)

Helt underbart lack, och armband, och magneter!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-01 20:49:17

Så vackert, och armbandet ser helt underbart ut!

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-08-01 21:06:54

Svimmar av lycka. Åh vad vackert!

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-08-01 21:38:34

Wow vilket lack blir aldeles yr av avund!!!!!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-01 21:46:08

HÅLLER MED ALLA SOM SKRIVIT

Postat av: Ann
Publicerad 2011-08-02 00:46:52

Magneterna de var fina, ja lacket det med! Ser fram emot denna veckans tema!

Du får gärna visa hur du gör dina magneter, vore kul att se hur just du gör.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-02 07:18:06

Vilken skönhet! Det här har jag aldrig sett förut!

Postat av: Olivia
Publicerad 2011-08-02 07:55:58

Är på jakt efter duokroma lack just nu, så är en perfekt tema vecka för mig. :D

Postat av: Lina
Publicerad 2011-08-02 10:14:11

Åhh duochromt!! Älskar duochromt så jag ser verkligen fram emot att få se de lack som du har.

Detta lack var ju superfin! Och armband......dina armband som du gjorde är så otroligt fina att jag dör en smula inombords.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-02 10:35:05

Neeeej! Eller jaaaaa! Duokromvecka! ;D



Helt ärligt så är det här min favorit bland mina multikroma lack också. Det är såååå vackert. Så vackert att jag till och med har en flaska i back-up..... Jag är stört nöjd över det faktumet. ;D

Postat av: Karusell
Publicerad 2011-08-02 11:47:22

Okej, studsade till lite i stolen när jag läste att det var duokroma veckan. Lär sitta som klistrad! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-02 12:18:08

Honi! Det är inte så lätt att hitta riktigt bra duokroma.



Kerstin! Ja, vi får se om ni tycker det är roligt i längden.



Cactus! Haha, ja, om lacken finns att få tag på fortfarande. Jo, de flesta gör nog det. Hoppas jag.



Roxcat! Det är ett av favoritarmbandet. :D



Mrs Data! Ja, det här är vackrast av dem alla. Dumt att starta med det bästa kanske...



Marie-Louise! Ja, jag skulle inte säga nej till en flaska till av det här.



Liza! Ja, vad kul!



Ann! Hur jag gör? Målar lack på baksidan av en cabochon och limmar fast den på en magnet. Inget att visa.



Nailtastic! Den är utsökt!



Olivia! Vad bra!



Lina! Jag är själv väldigt nöjd med mina armband! Har gjort rätt många, men de är verkligen något jag använder.



Chaosophia! Fan, vad smart. Jag vill också ha en backup men den finns ju inte att få tag på längre. Jag älskar den här. Älskar!!



Karusell! Vad roligt!

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-08-02 15:04:05

Moonstone is a stunning duochrome! What a great feature idea. Beautiful photos of it!

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-08-02 15:08:44

(Oh no!) I swore I saw Moonstone. Please excuse me! When I got done commenting, I saw the photo again and realized it was one of the older Sally Hansen Magicals - drool

Postat av: Annie
Publicerad 2011-08-02 17:08:56

Vad vackert!! Och nästan ännu vackrare som armbadn!

Det där med att göra kylskåpsmagneter var ju en hemskt bra ide, det ska jag kanske också prova på (om jag får ändan ur vagnen och skaffar mig såna där glas-stenar någon gång...)

Postat av: feline
Publicerad 2011-08-02 17:15:26

Hur lik Burgundy Orchid är den då? :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-02 20:13:22

Nicole! I haven't got Moonstone but now I hae to go look on eBay!



Annie! Det är exakt lika under glas som på nageln, men det funkade inte med kameran. Det är magi i den flaskan!



Feline! jag hade för mig att BO var mindre polykrom, bara lila/röd egentligen, men eftersom jag inte jämfört dem sia vid sida och du frågar så ska jag göra det. Imorgon.

Postat av: feline
Publicerad 2011-08-03 13:19:12

Jag tror du kan ha rätt! Tänkte bara att jag vill påminna mig att SH har släppt nästan identiska lacker under olika serier tidigare... Hmm...

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2011-08-03 13:34:54

Oh, vilket alldeles fantastiskt lack, SÅ vackert! Vad fint det var i armbandet, passande verkligen perfekt ihop med färgspektrat! Underbart tema förresten :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-03 14:42:19

feline! Du har ju rätt! Nu har jag jämfört dem.



Sofia! Ja, armbanden jag gjort är skitsnygga! Är jättenöjd med alla! Det här är dock den absoluta favoriten.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela