Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen HD Resolution

Publicerad 2011-08-07 16:26:00 i Naglar - duokromatiska,


Här kommer ytterligare en favorit bland mina duos! Resolution från Sally Hansen HD-serie. Underbart vacker grön och en duokrom dessutom! Kan det bli bättre!

En blåtonad grön, klar och ren, med en aningens av samma lite obskyra effekt som Ozotic Pro #503 Rainforest, en sorts grålila ton som tack och lov är lite klarare i Resolution och dessutom med fler toner, bland annat rosa och guld. Ja, OP 503 har ju också guld i sig, men ni fattar. De är ju inte ett dugg lika i övrigt, klicka på OP-länken så ser ni, så ingen annan jämförelse alltså utan bara att de båda har en dimmig effekt i grålila som jag inte sett i andra duos.


Det duokroma inslaget är inte superstarkt men syns mer än jag tyckte första gången jag skrev om lacket. Då var jag inte så tagen av det heller, men ju fler gånger jag provat det, desto mer kär blir jag. Den gröna skiftar från en aquagrön till en klar, lysande smaragdgrön och lacket har det sidenskimmer som utmärker HD-lacken med skimmer (inte glitter) och jag tycker inte ens torktid och formula är ett problem längre. Tricket är att låta baslacket torka innan man målar på lacket, är basen torr applicerar det här perfekt och torkar snabbt. Jag har till och med klockat det utan överlack den här gången, av nyfikenhet, och det tar 20 minuter då att torka tre lager lack. Det tycker jag är normalt. Med Seche Vite halveras så klart den tiden. 



Ni har fått se mycket lack men lite katt den här veckan så Siri får vara med här. Hon har hittat den perfekta platsen tycker hon, mina nya balkongstolar. Där ligger hon och soer både dagar och nätter nu när det ännu är varmt. Edit sover på en kudde i min Expedit-hylla från IKEA och är omöjlig att fotografera för det blir för mörkt för kameran att fånga henne.

Och nu blir det bara ett inlägg till innan jag avslutar veckan. 30 duokroma ska ni ha sett då. :D

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-07 17:15:12

Gillar att den var såpass ljus, det rättfärdigar abslout ett köp trots att Rainforest redan står i Helmer :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-07 17:33:12

Oj vad fint! Jag vill också ha trots att jag har Rainforest. :o


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela