Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Random i guld...

Publicerad 2011-08-09 20:01:53 i Naglar i guld, koppar, brons,

Kommer ni ihåg min bländande idé om att låta en slumpgenerator välja lack ur min samling som jag sedan skulle använda? Japp, jag började med det i söndags kväll. Drog sju lack, ett för varje dag den här veckan, och av de sju lacken visad sig tre vara guldlack. Jag beslöt att ta dem i rad så jag kunde samla dem i ett inlägg. Här är de.

Color Club Enchated Holiday. Jag målade på det här lacket söndag kväll och jag tog av det direkt. Det är två lager av ett täckande guldglitter som inte alls kommer fram bra på min bild eftersom det inte var ljus för det. Jag var inte alls beredd på att det skulle bli ett glitterlack. Jag vet inte, men det kändes inte rätt just då. Istället testade jag Priti-lacket jag visade imorse. Det är inget fel på det här, det var bara inte rätt just då... Ja, jag vet, fusk. Jag borde burit det en dag alla fall...

Nästa lack är China Glaze Passion. Jag använder sällan de här lacken som manikyrlack, de brukar mest åka fram de få gånger jag stämplar naglarna, men det är klart, de funkar ju så här med. Jag är inte jätteförtjust i den finish av borstad metall som de här lacken har, men jag bar det alla fall i måndags. Det ni ser här är två lager och som alltid med lack som detta så torkar det superfort. Passion är en neutral guldfärg dessutom, så den funkar på de flestas händer.

Ja, om Passion är neutral så är Golden Glamour definitivt inte det. Det är nästa lack ut av mina randomlack i guld.

China Glaze Golden Glamour är ett äldre China Glaze. Det är en härlig formula och det täcker med två lager. Färgen är en uppiggande orangetonad guldfärg. Lysande, som en blandning mellan apelsingult och guld. Jag gillar färgen även om den egentligen skär sig mot min rosa hud.

Ja, det var de första tre. Jag försökte blinga till det här sista med ett glitter från KleanColor och tänkte vara lite djärv i mitt val, så det blev verkligen en manikyrkatastrof, men det får ni se i ett annat inlägg en annan gång. Och undrar ni vad mer som kommer dyka upp så kan jag avslöja att det blir gult, rosarött och ett glittertopcoat. Och brunt. Vad ska jag säga, jag fick inte upp något lack jag själv hade valt i alla fall. Mest nöjd är jag nog med Golden Glamour. Nå, tycker ni det är en bra idé att slumpa fram lack? Vågar ni haka på? Kom igen, ge mig lite slumpvalda lack tjejer!

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-09 20:35:58

Rolig idé helt klart :) Jag tyckte bäst om Passion av de tre, gillar den finishen, synd bara att den brukar komma i sällskap med synliga penseldrag.

Jag kanske hakar på framöver, när China Glaze haul'et tar slut

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-09 21:00:40

Jag gillar både Passion och Golden Glamour! Att randomisera nagellacksbärande är nog inget jag kan säga att jag kan haka på, då jag är stört styrd av mitt humör. Fast vem vet, kanske blir jag sugen på att överraska mig själv någon dag? Isåfall hoppar jag på tillfälligt. :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-09 21:05:08

Golden Glamour ser rolig ut! Jag skulle kunna tänka mig lite random lack, så fort jag får min kamera. Samtidigt har jag iofs ganska många otestade som jag ska försöka beta av. Kanske kan ta varannan random och varannan från de otestade. Hur drar du förresten lack?

Postat av: Carina (TotalBeauty)
Publicerad 2011-08-09 22:00:56

Vilken rolig idé att använda en slumpgenerator.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-09 22:05:10

Cactus! Ja, jag vet hur det är när man har nyheter som flockas. HAr 104 otestade själv...



Chaosophia! samma här, därför det blev en kortis med glitterlacket. Men det var lite roligt ändå.



Nailtastic! Ja, jag är också inne på den tanken, att varva random med otestat. Och favorter i repris.

Jag matade in i en slumpgenerator att den skulle välja mellan 1 och 1450 eller vad det nu är och så sju nummer. Använde min excelfil som "bas".



Carina! visst är det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-09 22:17:46

Golden Glamour ser läbbig ut! Passion är den enda jag gillar, fint med neutralt guld...

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-10 10:17:29

Precis som Emma gillar jag det neutralt guldiga.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-10 10:30:13

Emma! haha, läbbig? Du är rolig du.



Kerstin! Jaja, ni får väl vara neutrala då. :D

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-10 11:32:36

Passion är nog också min favorit bland de här tre lacken =)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-10 20:25:29

Jag har nog inte tillräckligt med lack för att slumpa, men varför inte..? Inte enbart dock, har otestade lack med


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela