Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Priti Peporomia Pixie

Publicerad 2011-08-29 20:11:00 i Naglar i grönt,


Jag har fått tillåtelse av Emma att prova hennes Pritilack så det har jag gjort. Det här är Peperomia Pixie, en härlig klargrön jelly. Tre lager på mina bilder och en ganska tjock formula. Lite som China Glaze tidiga B3F-lack. Den tjocka formulan ger en lång torktid, dessvärre, även med snabbtorkande överlack. Det som händer är att lacket blir torrt på ytan men att bottenlagret tar en evighet på sig och så sabbar man allt när man stoppar handen i fickan eller gnuggar lacket på något sätt. Självklart hade tunnare lager med lite längre tid för mellantorkning kunnat göra stor skillnad. Problemen kan alltså vara användarproblem mer än lackproblem för jag brukar sällan ge lack tid att torka och jag har inte tålamod att bygga jellylack till opacitet med fem lager utan brukar klafsa på ett tjockare tredje lager och hoppas på tur. Med en tjock formula är tunna lager viktigt, det vet jag ju, men det är lätt att vara besinningsfull och tålmodig i efterhand. 

Färgen är helt ljuvlig. En glossig och fin klargrön, verkligen härlig. Den ser ut som friskt, saftspänt gräs. Mmm! Det är inte unikt men det är fint! Jag vill stoppa fingrarna i munnen och tugga på dem, så härligt ser det ut. Som friska blad av mynta eller basilika. Vill man ha lacket finns det i webshoppen www.bekkas.se för 109 kronor. Och är ni tveksamma nu så vänta och hör vad Emma säger för hon är inte lika otålig som jag och kommer säkert hantera lacket mer rättvisande för det. 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-29 21:31:14

Det ser riktigt fint ut. Ska bli kul att testa:) Vi måste snacka ihop oss om min packning förresten... Lack och smink och så alltså...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-29 22:11:46

Det här var verkligen ursnyggt! Älskar den gröna nyansen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-29 22:53:22

Emma! Ja, vi får höras, kankse imorgon? Jag kan ringa om du vill.



Nailtastic! Ja, den är fin!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-30 13:38:35

Ruskigt läcker färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-30 18:36:52

Chaosophia! Ja, den ser mumsig ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-30 20:33:02

Jag ringer och ringer, men du svarar ju inte...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela